hoppsadlar för lite svängd rygg

LadyLusifer

Trådstartare
tks_0391.jpg

tks_0195-1.jpg

Sista bilden står han lite i uppförsbacke så han är lite högre bak eg..

Min kille tycker hinder är skitskoj, men hoppar hellre än bra :o:p
Tänkte dock börja gymnastikhoppa honom lite mer och våran hopp/skogs-sadel sitter jag kråka i:cautious:

Jag föredrar franska och italienska sadlar typ Amerigo cc och dyligt,,, finns det något hopp om att hitta något i den stilen till min farbror?
Han är åt det lite svängdare hållet med mycket bogar och normal manke, ganska bred.

Min svängda holländare har jag en Prestige på. Amerigo kan funka. Kolla också County, Dominus, Jacson, Jaguar, Passier, Röösli, Stübben, Zaldi. Finns säkert fler märken att kolla på men dessa har i alla fall en del svängda modeller. Snygg häst förresten!

passier är inte jätte svängd, inte prestige eller amerigo heller.(de har vissa som är mer svängda dock så kan vara värt att prova ngn ändå)
men country, jaguar, santa cruz, crw, antares är mer åt det svängda hållet

Tack för förslag :)
Funderar på om en prestige paris kan passa? Tittade på bilder på deras hemsida och den såg rätt svängd ut

Min lite överbyggda PRE fick Prestige Versaille utprovad till sig. Jag avskydde sadeln, men den låg perfekt på honom. Med tanke på att din ser ser ungefär likadan ut som min så borde det fungera ganska bra med en Prestige. Du behöver inte bry dig om att jag inte tyckte om sadeln, jag är jättekräsen när det kommer till sadlar.

Hade behövt hjälp med sadel även jag. Undrar hur man bifogar bild . Försökt flera gånger när jag startade upp tråd men får det inte till att funka. Tryckte på bild, skrev in bildens bokstäver och nummer.. Men kommer tom bild upp..? =(

Hade behövt hjälp med sadel även jag. Undrar hur man bifogar bild . Försökt flera gånger när jag startade upp tråd men får det inte till att funka. Tryckte på bild, skrev in bildens bokstäver och nummer.. Men kommer tom bild upp..? =(
lägg först upp bilden någonstans på internet (publikt), höger tryck på den och tryck på visa bild, kopiera bildwebb adressen och klistra in i ikonen för bilder.

ex, bilden för buke loggan, http://www.bukefalos.com/bilder/logga.gif, så lägger man bara till
logga.gif
img koderna på sidorna

logga.gif

tks_0391.jpg

tks_0195-1.jpg

Sista bilden står han lite i uppförsbacke så han är lite högre bak eg..

Min kille tycker hinder är skitskoj, men hoppar hellre än bra :o:p
Tänkte dock börja gymnastikhoppa honom lite mer och våran hopp/skogs-sadel sitter jag kråka i:cautious:

Jag föredrar franska och italienska sadlar typ Amerigo cc och dyligt,,, finns det något hopp om att hitta något i den stilen till min farbror?
Han är åt det lite svängdare hållet med mycket bogar och normal manke, ganska bred.

Jag tror få av de jag känner med Iberier har hoppsadel. Men en jag red mycket förut hade en hopp från Amerigo, minns inte riktigt vilken modell tyvärr. Han hade dock mer svängd rygg än din och var mer överbyggd. Dock mycket bogar och bred. Och kom upp väldigt mycket under jobb med rygg/buk.
Har för mig att han haft hopp från Jaguar också.

Tror vi hade nån gammal Stübben hopp på några iberier med rakare rygg än ovanstående också.
Hade nog det på min gamle ponny också för trehundra år sedan.

Vad har du för dressyrsadel till honom? Kan samma märke tänkas ha?

Jag tror få av de jag känner med Iberier har hoppsadel. Men en jag red mycket förut hade en hopp från Amerigo, minns inte riktigt vilken modell tyvärr. Han hade dock mer svängd rygg än din och var mer överbyggd. Dock mycket bogar och bred. Och kom upp väldigt mycket under jobb med rygg/buk.
Har för mig att han haft hopp från Jaguar också.

Tror vi hade nån gammal Stübben hopp på några iberier med rakare rygg än ovanstående också.
Hade nog det på min gamle ponny också för trehundra år sedan.

Vad har du för dressyrsadel till honom? Kan samma märke tänkas ha?

Han har en childeric dac :)
Ska maila amerigo och höra vad dom tror :)

Liknande trådar

Utrustning En av mina hästar är omöjlig att lägga sadel på. Har provat det mesta utan att det fungerar. Har en halvbra bild på ryggen men han är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 833
Senast: skogersson
·
Utrustning Har efter att ha studerat videofilmer insett att jag fått ett lite udda problem. Hingsten har extremt rakt sadelläge (och dessutom mkt...
Svar
15
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka