Hoppryttare avstängd tre månader

Sv: Hoppryttare avstängd tre månader

men att knyta fast en häst i en vecka utan mat å vatten, det ger 120h samhällstjänst... å då var skattebrottet inräknat...

Hästen LED väl ändå inte...

skönt att det i princip är mer straff på sådant än om man dödar en häst...

Sv: Hoppryttare avstängd tre månader

Jag förstår inte riktigt liknelsen.. Detta är ju ett beslut från Svenska Ridsportförbundet för ett brott mot deras regelverk, inte av en domstol för brott mot svensk lag. Det handlar knappast om lidande i detta fallet. Och jag ser inte hur tre månaders avstängning från tävling är värre än 120h samhällstjänst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd (DIN) har utfärdat beslut i två separata ärenden som rör otillåten medicinering av hästar...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 923
Senast: Flixon
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem distanshästar har dött under tävlingar i Mellanöstern bara de senaste tre månaderna. Samtidigt som internationella ridsportförbundet...
Svar
5
· Visningar
1 708
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama