Hopprädd häst.

C

Capriole

Hur stärker man upp en unghäst självförtroende att den vågar hoppa igen, Efter att den har börjat vägra? Om den inte vill hoppa ens över mycket låga hinder?

Sv: Hopprädd häst.

låter en rutinerad ryttare hoppa hästen så den får bra distanser och eftergift så den inte slår sig eller får ryck i munnen.. :)

har du kollat upp hästen så den inte vägrar för att den har ont nånstans?

bara en tanke..

Om tipset som du fick av de två andra (att be en rutinerad ryttare försöka) inte fungerar tycker jag att du ska ta det från marken igen, led hästen över hinder, löshoppa den och sedan när det går bra sitt upp igen.

Hoppas det löser sig ! Jag vet hur jobbigt det är, har krånglat i över ett år nu med min livrädda men ändå mycket erfarna hopphäst som tvärvägrade att hoppa hinder sedan jag fick henne. Hästen är långt ifrån unghäst kan jag ju säga.. :d

Går det bättre att hoppa den i skog? då kanske det inspirerar till att hopp lusten kommer tillbaka...?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige skickar 18 lovande SWB-hästar till Unghäst-VM i hoppning 2024. De talangfulla unghästarna, fördelade i tre åldersgrupper...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 196
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka