Hoppövningar & studs

Lycanthrope

Trådstartare
Jag skulle vilja veta lite roliga övningar eller banor att träna hoppning på. Jag har hört att studs e bra träning men min häst hoppar över allt på en gång :/ Eller så travar hon över o river allting, hon verkar inte förstå hur det ska gå till. Hur lär jag henne? Och mig själv :angel:
Hjläp :D:D

Sv: Hoppövningar & studs

Det finns många bra övningar och kloka råd i boken "Hoppning -Strömsholmsmetoden". Den är kanske dyr men väl värd pengarna! Det bästa är att ta hjälp av en tränare, att lära hästen och sig själv på egen hand är inte lätt, om möjligt.

Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 560
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 407
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 514
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka