Hoppningen hos HipHop-avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare md5krist
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hoppningen hos HipHop-avkommor

Jag har en liten gangster:

PICT5513red.jpg

PICT6397.jpg

PICT6390.jpg

Och jag har en underbar liten hoppetossa :D ue. Calypso II
cleo016.JPG

cleo012.JPG

cleo018.JPG

mycket svårt att hinna få skärpa på bilderna... :p

Kan inte riktigt hålla med dig där...Själv avlar jag på ett Irco Marco sto med XX-mamma. Har en 7-åring som varit plac i alla årgångs championat som 4,5,6 -åring på Flyinge samt som 5-6 år i Falsterbo, gick 7-års championatet i år och var 5.a i andra semifinalen och 12.a i Finalen med ett nedslag, han var 170cm som 2,5-åring och är nu 174cm. Syskonen har haft hoppdiplom som 3-åringar och varit små men välutvecklade. Tror att det beror mkt på uppfödningsförhållandena, utfodring samt att man tränar dom tidigt, lagomt och lätt. Har ägt ett sto e. Irco Marco- Princxe fairxx som såldes till Finland, gick 130- som 6-årigt fölsto, samt oxå delägt en Feliciano som var 175cm som gick 130 som 6-åring. Visst finns det dom som är sena, men jag tror inte att det är vedertaget. Mina föds upp med analyserat foder och individuell foderstat samt fodrar mkt med "ögat", lösdrift från avvänjning, samt sadeltämjning vid 2,5-års ålder, regelbunden vila för att smälta inlärning och växa på sig och sedan träning igen i lagoma doser utifrån hästen, fram till 3-års test och vidareutb.

*kl*

Nu är ju även rätt många kvalitetsbedömningar avklarade, någon som har koll på hur det gått för Hip Hop-avkommorna?
Har den "dåliga" kullen spottat upp sig?

Jag var funktionär i Bollerup och såg där några st som iaf förbättrat sig avsevärt poängmässigt:

Obelix ue.Trofé vann hoppningen och låg även bra till i gångarter. poäng: 9-10 i år (uppsuttet hopprov), att jämföra med 8-6 som 3-åring.
Queen of Diamond Gräns u.xx, såg jag också i år. Inte den snyggaste hästen precis, men tapper liten häst som gjorde sitt jobb utan att krångla. Jag med mitt okunniga öga tyckte hon hon gjorde några riktigt fina språng, men ingen superkapacitet. 6-7 (uppsuttet), iaf en klar förbättring mot bottennappet 3-3 som treåring.

Och en som löshoppade, Hilly Fox också u. xx fick 7-7 jämfört med 5-5

Någon mer som sett?

Senast ändrad:

Tog mig friheten att själv kolla upp de som har resultat inlagt via asvh:

Amuelette ue.Swift 8-8 uppsuttet, 5-5 som 3 åring
Gambrinus ue.Robin Z 6-5 uppsuttet, 7-7 som 3-åring

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: Fredag
·
Avel Behöver era åsikter nu.. Har ett sto, Athena E:Columbus xx- Bordeaux. född 1993, jag köpte henne som 10åring av uppfödaren som fött upp...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: rebus
·
M
Hoppning Funderar på vilken hingst vi ska välja till vårt sto e. Concorde u. Kahlua (46) ue. Kaliber och tänkte höra om ni har några idéer och...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: md5krist
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 344
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10