Sv: Hoppningen hos HipHop-avkommor
Kan inte riktigt hålla med dig där...Själv avlar jag på ett Irco Marco sto med XX-mamma. Har en 7-åring som varit plac i alla årgångs championat som 4,5,6 -åring på Flyinge samt som 5-6 år i Falsterbo, gick 7-års championatet i år och var 5.a i andra semifinalen och 12.a i Finalen med ett nedslag, han var 170cm som 2,5-åring och är nu 174cm. Syskonen har haft hoppdiplom som 3-åringar och varit små men välutvecklade. Tror att det beror mkt på uppfödningsförhållandena, utfodring samt att man tränar dom tidigt, lagomt och lätt. Har ägt ett sto e. Irco Marco- Princxe fairxx som såldes till Finland, gick 130- som 6-årigt fölsto, samt oxå delägt en Feliciano som var 175cm som gick 130 som 6-åring. Visst finns det dom som är sena, men jag tror inte att det är vedertaget. Mina föds upp med analyserat foder och individuell foderstat samt fodrar mkt med "ögat", lösdrift från avvänjning, samt sadeltämjning vid 2,5-års ålder, regelbunden vila för att smälta inlärning och växa på sig och sedan träning igen i lagoma doser utifrån hästen, fram till 3-års test och vidareutb.