Hoppningen hos HipHop-avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare md5krist
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hoppningen hos HipHop-avkommor

*kl*

Plockar fram denna tråd igen då vi med avkommor hemma och de som funderatpå att använda Hip Hop kanske har kollat lite på treårsresultaten som börjat trilla in nu.

Glädjande är ju att det ser lite roligare ut (med en del bottennapp :( ), tills jag hittade resultatet från Södra Kalmar. :bump: En med dubbeldiplom och fyra (inkl dubbeln då) bland topp åtta både i dressyr och hopptalang, varav tre hoppdiplom med 9: or och 10: or på hopp och temp.
Riktigt kul läsning! :) Så visst har vi intressanta framtidslöften hemma allihop som sitter på Hip Hop-pärlor. :D

Vad kul!!! Väntar bebis e. Hip Hop om några dagar :D Hur gick det för "bottennappen" alltså poängmässigt?? Nån som var på treårs och såg några avkommor?

Jag var i Bollerup nu i helgen, med lite blandade resultat av Hip Hop- avkommorna:

u. xx 8-10 (dipl)
ue. Aterix 7-8 (kl 1)
u. xx 8-9 (kl 1)
ue. Solid 6-6
u. xx 5-5

Dessutom Hip Hops Helsyster Can-Can, 9-9

Jag är iaf jättenöjd med vår lille därhemma, men vet ju inte hur han hoppar alls än ;)

Senast ändrad:

Där ser man, var ju blandade resultat som sagt... men kul att det gått bättre iaf, hoppas det fortsätter uppåt :)

kl

*uppdatering*

Så här ser min Hip Hop-unge ut nuförtiden:

maj2008159.jpg

Riktigt snygg! kan man få se en bild på mamman så man vet vilken kombination det är som blivit så här fin?

Nu har han blivit riktigt fin.

Ser vissa likheter med min cardentohäst, han såg oxå ut som en nordsvensk i bäbisåldern och med björnpäls på vintrarna men de blev halvblodstyp av han oxå ;)

Vi ska inte glömma att Irco Marcos linje är kända för att vara mkt sena i sin utveckling.
Detta påverkar givetvis 3 årsresultaten.

Snygg! Och fortfarande olik min. :D Får väl länka till vårbilderna tagna i helgen på min också.

Lite surmulen
http://good-times.webshots.com/photo/2633792580073278713nhdAeh

Från andra sidan
http://good-times.webshots.com/photo/2885097410073278713vhwPaw

Nu när hon klivit ur vinterpälsen så har hon blivit riktigt vacker och jag är väldigt nöjd. Men vad hoppningen anbelangar så får vi väl se, har ju bara löshoppat lite för skoj skull hittills och hon har iaf fattat poängen. :laugh:

Jag tycker det ser ut som (av de få avkommor jag sett hittils) att han typar sina avkommor ganska väl?! Tycker de jag sett är ganska lika honom typmässigt :D

Nu har den ju blivit riktigt snygg! :)

ingen som fått föl efter honom i år?

Jag har fått en hingstunge efter Hip Hop i år men som nu tyvärr är skadad så vi vet inte hur det går för honom. Han är iaf väldigt lik sin pappa tycker jag, och han kommer bli väldigt mörkbrun, nästan svart förhoppningsvis :D

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: Fredag
·
Avel Behöver era åsikter nu.. Har ett sto, Athena E:Columbus xx- Bordeaux. född 1993, jag köpte henne som 10åring av uppfödaren som fött upp...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: rebus
·
M
Hoppning Funderar på vilken hingst vi ska välja till vårt sto e. Concorde u. Kahlua (46) ue. Kaliber och tänkte höra om ni har några idéer och...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: md5krist
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 344
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10