N

Nudelbar

Är det nån som har samma problem som jag? Jag älskar verkligen att hoppa. Men när det är ganska höga höjder känner jag bara för att hoppa av och inte hoppa. Mitt hjärta vill men hjärnan säger nej. Ja, jag vet att man ska följa hjärtat!

Sv: hoppning?

jag har samma problem. det är sen jag ramlade av två gånger på en hög oxer.

det hjälper med mental träning väldigt mycket, visualisera, och andas, slappna av. tänk på hur kul det är att hoppa!
det har hjälpt mig.

Säger bara välkommen i klubben.......:eek:

Jag brukar vara så rädd, att jag mår illa!! Sen hispar jag innan träning, det brukar gå bra på uppvärmningen, när man "hoppar fram", o de e tills han höjer, ibland rider jag fram i frågar tränaren: klarar jag den höjden?:o

Men skam den som ger sig! Efter sju års slit, blod, svett o tårar, tävlar jag 130 idag.:angel:

Så, ge inte upp, var rädd, det ger med sig..... Hjälp hästen så mkt du kan, så får du annat att tänka på.:idea:

jag är rätt rädd för höga höjder själv. Men när jag skaffar egen häst, då SKA jag börja rida för tränare och verkligen komma underfund med mitt "problem".

Du måste komma över rädslan. hoppa låga hinder tills du känner dej redo för nya höjde ;)

hoppa lågt, hoppa bara 50 cm. tills du känner att du kan lita på hästen, hoppa då 70.cm.t.ex. och sedan vad du känner för.
det är inte alltid lätt, lätt med hästar.

lycka till:D:D:D:D:D

ta de lugnt tills du känner att det känns bra.

Om du börjar på tex 60cm , sen när du börjar tycka det är löjligt enkelt kan du höja 10cm & fortsätta så :)

Jag tror ditt problem är väldigt vanligt. Jag har själv samma problem. Men tänk så här: Du måste inte hoppa högt! Jobba istället med att bygga svåra banor och knepiga vägar, öka/minska galoppstegen, hoppa snett på ett hinder osv.

Som de andra har sagt: ta det lugnt, höj inte när du inte är redo! Hoppa 40-50-60 och nöj dig med det! Så småningom kanske du är redo att höja lite. Men kom ihåg att höjden inte är den riktiga svårigheten. (det är egentligen mest hästens kapacitet och ryttarens nerver som gör att det går bra att hoppa högt tycker jag:smirk: )

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 244
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård