Hoppning-Vad är det bästa??

J

Jenny_K

Vad är det bästa med att hoppa?

Själv tycker jag att det är när man verkligen får tryck i språnget.... när hästen verkligen tar i med ryggen och det känns som man skulle kunna hoppa hus :D

Här hoppa min ena pålle hus (tror han) hehe

4783939.jpg

Sv: Hoppning-Vad är det bästa??

Det bästa med att hoppa öh, det måste vara att komma över ett
hinder utan att ramla av :angel::D

Nä, men det bästa är när det verkligen blir ett perfekt språng och
man riktigt känner hur bra det är! :)

när Johan bara vill, vill, vill hela tiden :love:
när vi får korrekta avsprångspunkter i galopp och när han hoppar med mycket rygg!

Bild med perfekt avstamp i galopp (för att vara johan :angel: ) = underbart! :love:

hopp2.jpg

När man kommer så där alldeles perfekt och när hästen verkligen bjuder lite extra på sig själv! :D Hoppas nån förstod!
Sen kan jag ju bara hålla med om att terränghinder är det absolut roligaste!! :D

jag förstår.. den därkänslan av att ha en häst sombjuder perfekt, perfekt avstånd, perfekt och föjsamt upphopp, balans över hindret, Balanserat nedslag och fårhästen tillbaka i form..

Fast en sak ärsvårslagen dock..även om det inte händer så ofta..
vid omhoppning, man lägger på en rem och hästen hoppar ett steg före - snett över hindret och verkligen är taggad och tänker likadant som en själv.. vilken känsla!

När det klickar och adrenalinet kommer igågn i kroppen.
Både häst och ryttare blir lite mer taggade och allt fungerar. Mjuka fina språng, häst som lystrar framåt/bakåt. härlig känsla :D

Flyga över ett hinder på 150 är den bästa känslan... helt klart jämförbart med en orgasm faktiskt:banana:

Jag måste nog också säga terränghinder...:angel:
Har inte hoppat det speciellt mycket..men det var helt otroligt:love:
En annan av de absolut bästa sakerna är när man rider en svår ponny *host*Rocky*host* som verkligen ingen annan gillar och som beter sig helt knäppt...och när man sen tränar å tränar och verkligen ligger i å inte ger sig, och sen på tävlingsbanan betar han sig som en prins och hoppar runt hela banan så att inga andra ekipage kan ta ner oss från första platsen:love:

visst är det härligt men håller INTE med om jämnförelsen... :D

Jag tycker att det känns bra att ta sej över hinder som jag inte trodde skulle fungera. Till exempel när vi tränade i torsdags och hoppade en bana. Jag är ganska harig nuförtiden efter en hel rad med omkullridningar och vi tog oss över en bana med hinder på 1m! Då var vi nog lika lyckliga, både jag och hästen.
Jag för att vi tog oss över och han för att han ÄNTLIGEN fick hoppa igen. ;)

det roligaste är att klara det man egentligen inte trodde man skulle klara av! de tillfällena som börjar i skräck och slutar i lycka ;)

och om man hoppar någon "bortskuffad" ridskolehäst som bara hoppar för "mig" lite stolt man blir då :D

och när det går fort på omhoppningen å det "klickar" hela tiden och hästen e skittaggad och bara vill å vill! speciellt i snäva svängar :D
jag älskar snäva svängar :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
351
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka