hoppning med westernhästarna

L

lundborg

brukar ni hoppa era westernhästar?
jag är sugen på att hoppa lite med min westernhäst för lite variation.
gör ni det?

Sv: hoppning med westernhästarna

Jag hoppar Chagall mellan varven, hade honom till hoppning innan vi kom in på western. Bra med variation tycker jag, han tycker att det är kul :)

Kankse fel av mig att svara, för jag har precis börjat med westernridning.
Men jag kommer alltid att hoppa då och då med min häst!
Bara att sadla om med en hoppsadel. Det är bara bra att variera sig!

det är inte fel av dig att svara ;)

Bara som info så är det inte lämpligt att hoppa med westernsadel. Man kan få hornet på ett väldigt olämpligt ställe... :o :(

självklart!! Både jag och hästen älskar hoppningen så varför låta bli ?!?! :angel: :idea:

Albert skrev:
Bara som info så är det inte lämpligt att hoppa med westernsadel. Man kan få hornet på ett väldigt olämpligt ställe... :o :(
ja, det kan man tänka sig, och värre är det nog för killar :D

ahhh... föredrar hopp/allround sadel faktiskt !!!:D :cool: :bow:

jag hoppar också lite grann med min westernhäst, men eftersom jag inte har en tillräckligt kort sadelgjord till engelska sadeln som han kan ha så får jag hoppa barbacka, men det funkar ju de också... :)

barbacka skulle jag inte våga för mina dåliga benmuskler.
nu har jag ingen annan sadel än westernsadeln, så man får väl ha lite löshoppning sålänge :p

Exemplar skrev:
Jag löshoppar min ibland :smirk:
Så långt sträcker jag mig också...fast det beror mest på att mina knän inte pallar landningen efter hinder;) Känner ibland ett läskigt sug att få hoppa och göra sånt jag gjorde förr men kroppen är sliten...:angel:

Låter väl nästan som hästen min då ;) Han har opererat koterna 3 ggr tidigare, så han ska inte hoppa så högt :smirk: Bra för mig, gillar inte å hoppa så jättehögt :p

jag brukar hoppa ibland, och även fara på småtävlingar och sådär. i brist på westerntävlingar får man väl offra sej :smirk:

tävlade hoppning i lördags och dressyr idag. gick väldigt bra faktiskt, vi vann dressyren över alla "duktiga dressyrhästar" med 30 p!!
den dag en dressyrryttare kommer och vinner på westerntävlinga...r :rofl: :rofl:

nu blev jag ju jättesugen på att hoppa,... så nu får jag börja leta efter en till sadel :p

Har hoppat lite med min dam, hon tycker det är superskoj och blir jättefokuserad och lyhörd i flera dagar efteråt. Så variaton förnöjer verkeligen :) ska nu under sommaren införskaffa en allroundsadel just för det nöjet...
Sen tycker matte att det är ganska skoj oxå då hon är fd hoppryttare :smirk:

det enda man får komma ihåg är att visa hästen skillnad mellan hopp och westernstilen så att man inte får en häst som hoppar över galoppbommarna i stället för att galopera över dom ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Elo
·
Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 965
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka