Sv: Hopplös mamma *skriva-av-sig tråd*
Jodå, jag orkade läsa, och tog till mig
Kl*
Ströjobba vore en bra lösning, men jag för folkskygg för att ens söka jobb, dessutom tar stallet mycket tid. Tid som skulle bytas ut som egna hästen. Så det är min bekvämlighet som hindrar mig, tyvärr.
Och jag vet att det är idiotiskt att köpa en unghäst, men en 10 åring som redan kan det mesta är absolut alldeles för dyr för oss. Där förstår jag om mamma inte lägger ut 60.000, då hon inte har råd.
Men eftersom jag har möjlighet att få hjälp med en unghäst från flera håll från tränare/hästägare med unghästvana så överväger jag alternativet. I våra prisklasser får man antingen en unghäst eller en travare. Och travare vill jag inte ha. Dels pga. deras ändåmål, dels pga. att de oftare ( enligt vad jag " vet " ) kräver mer medicinsk vård.
Jag visade mamma tråden, som blev förbannad och sa något i stil med " Du ska veta att det inte är kalrt du får en häst ännu! ", varpå jag återigen undrar varför jag då blivit ombedd att ringa på lediga stallplatser och erbjuden denna häst senast igår. Sedan kom dubbelmoralen igen, " Det blir ingen häst förrän du sköter skolan. " Jag har mått dåligt länge nu utav diverse andledningar men har fått " medicin " och kanske får ytterligare. Jag mår mycket bättre nu och har inga tankar på att ta mitt liv etc, men skolan är jobbig. Jag känner mig inte helt accepterad, men mamma är less på att jag är så svag och mår dåligt så att hon använde det mot mig i just detta tog ganska hårt. Där kan jag inte argumentera mot heller, då hon har rätt. Idag sov jag ifrån skolan, och de ringer och säjer att jag är borta för mycket, men jag har sagt att jag ska försöka skärpa mig.
Långt OT, men en överblick åt alla hjälpsamma bukare
Asjak Jag tolkar det inte helt seriöst, då det tydligt framgått att jag inte vill ha en travhäst, och därför blir ditt inlägg mer Gratis Reklam.