A
airam
Hej! Jag är ny här och behöver lite tips och svar på min fundering. Jag letar efter hingstar som är
- typförbättrare
- gångarter
- ger höjd
Det ska vara en hopphingst. Jag har en "favoritlista" men ingen riktig koll på vad hingstarna ger, finns även några unga som kanske inte fått så många avkommor. Följande hingstar finns på min lista:
Zavall VDL (Casall - Emilion - Cor de la Bryere )
Carethino Z (Carthago-Amor-Nimmerdor)
Querlybet Hero (Baloubet - Darco - Chin Chin)
Cabachon (Casall - Concerto II - Joost)
VDL Bubalu (Baloubet-Nimmerdor-Ladykiller)
Canterbury (Cardenio-Brandenburger)
Corlensky G (Cornet Obolensky-Arpeggio-Polydor)
Cartani (Carthago-Landgraf-Benedictus)
Clearway ( Capitol-Lord-Ramiro Z)
Zirocco Blue (Mr Blue-Voltaire-Le Tot De Semilly)
Cosmeo (Contender-Caletto-Lord)
Vilka av ovanstående är "något att ha" när det gäller mina krav? De tre första är jag osäker på hur man får semen (vill helst inte ha fryst), annars står Carthino Z högt upp hos mig.
Finns det några ni tänker "aldrig" på av ovanstående? Finns det andra som jag borde ha med?
Jag vill helst inte skriva ut stoets stam och "blotta" mig innan jag är mer varm i kläderna på detta forum.
Tack!
- typförbättrare
- gångarter
- ger höjd
Det ska vara en hopphingst. Jag har en "favoritlista" men ingen riktig koll på vad hingstarna ger, finns även några unga som kanske inte fått så många avkommor. Följande hingstar finns på min lista:
Zavall VDL (Casall - Emilion - Cor de la Bryere )
Carethino Z (Carthago-Amor-Nimmerdor)
Querlybet Hero (Baloubet - Darco - Chin Chin)
Cabachon (Casall - Concerto II - Joost)
VDL Bubalu (Baloubet-Nimmerdor-Ladykiller)
Canterbury (Cardenio-Brandenburger)
Corlensky G (Cornet Obolensky-Arpeggio-Polydor)
Cartani (Carthago-Landgraf-Benedictus)
Clearway ( Capitol-Lord-Ramiro Z)
Zirocco Blue (Mr Blue-Voltaire-Le Tot De Semilly)
Cosmeo (Contender-Caletto-Lord)
Vilka av ovanstående är "något att ha" när det gäller mina krav? De tre första är jag osäker på hur man får semen (vill helst inte ha fryst), annars står Carthino Z högt upp hos mig.
Finns det några ni tänker "aldrig" på av ovanstående? Finns det andra som jag borde ha med?
Jag vill helst inte skriva ut stoets stam och "blotta" mig innan jag är mer varm i kläderna på detta forum.
Tack!