hoppglad b-ponny med konstiga hoppsprång!?.

R

roosaaaa

men brors b-ponny är mycket hoppglad och pigg. men hennes hoppsprång är inte lika posetiva* hon hoppar aldrig prefekt utan det ska alltid vara antingen rätt upp elr långt ifrån elr nära. och dessa språng kan bli lite svåra för min bror att hänga med i så det blir ofta att hon dras i munnen, och eftersom han måste sitta ner framför hinderna och luta sig lite bakåt med skänkeln om så dras han med ibland, är det någon som har nån bra övning så att hästen hoppar av rätt och landar rätt? tacksam för svar ? :love::p:smirk:

Sv: hoppglad b-ponny med konstiga hoppsprång!?.

Lägg en bom framför så han får lite hjälp med att komma rätt på hindret :)

Rid i ett bra tempo , rama in hästen mellan hand och skänkel så du har koll på den och lägg en bom framför så kanske det fixar sig ;)

träna på att komma rätt med bommar innan hindret, senare även studds. :)

tacka så mycker :)!!

mycket gallop bommar och håll i manen:angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 573
Senast: Ananazen
·
Hoppning Hej! Tänkte lägga upp en tråd här för att kolla vad ni tror, hoppas ni orkar läsa allt: Lånar just nu en ponny som beter sig lite...
2
Svar
26
· Visningar
5 146
Senast: nullo-modo
·
Ridning Hallå! Jag ska försöka hålla det kort nu! x) Jag har en C ponny, väldigt hoppglad som gillar att springa fort i hoppningen, och jag är...
Svar
17
· Visningar
1 516
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka