hoppfilm *haha*

Martina_m

Trådstartare
Nu tänkte jag visa en liten film när jag och min underbara häst hoppar på vår andra hoppträning (dec 05).

Vet att det är pinsamt låga hinder :o , men har varit fruktansvärt rädd för det där med hoppning. Men nu har jag tuffat på mig och hoppar hela 80-90 cm :cool: ! Har film på det men inte på datorn.:angel:

FILM

Sv: hoppfilm *haha*

Ser lungt o fint ut . O det där med låga hinder, d gör ABSOLUT INGET! Jag Har/är oxå vart rädd f¨r hoppning o hoppar helst inte högre än 70 cm än så länge så du är inte ensam:)

tack :rofl:

Ska se om jag kan fixa så ni får se när hon hoppar högre! För hon har så himla bra hoppteknik, vill ju visa den!!

Gud vad duktig du är!!
Och det var ju inte pinsamt låga hinder heller.
Jättejättefint!:D

Tack alla för komplimangerna! Himla kul att höra då hoppning är något nytt för mig ;)

Vad trevligt, ett syskon till min Palema! Hon har underbart temprament, en aning envis bara, men så är hon ju sto oxå :smirk:. Men hon älskar att kelas, bli borstad och kliad. Man kan göra det mesta med henne och hon bryr sig inte mkt. Att rida är hon krävande, man får inget gratis. Men när hon väl går bra så känns det riktigt toppen!!
hur är din pålle?

haha, tack! Har kollat in det bytet mellan de 2 sista hindren, klockrent:love: ! Men annars har vi väldigt svårt för det, (min hoppinstruktör klagar på oss) men jag anser att på den låga höjden jag hoppar så kan hon ha fel galopp eller korsgalopp. Är inte mogna för byten ännu. Det blir bara massa bråk då istället.

För att vara din andra hoppträning ser det ju jätte bra ut!! :D

Det såg ju riktigt fint ut!
Och det är ju inte höjden som räknas:P
Galoppombyterna tycer jag var bra, mycket bätte än min hästs, hon får ju rätt galopp.
Lycka till!

Det såg ju jätte fint ut, nya Malin å Flippan va ? :banana: Akta dej malin ! ;) Jag hoppar inte heller så högt sen jag gick omkull och gjorde illa ryggen :/ Då hoppa jag 140 nu kanske 110-120 men men!

Summergirl skrev:
Det såg ju jätte fint ut, nya Malin å Flippan va ? :banana: Akta dej malin ! ;) Jag hoppar inte heller så högt sen jag gick omkull och gjorde illa ryggen :/ Då hoppa jag 140 nu kanske 110-120 men men!

Tack!
Haha, jepp, de borde passa sig! :D
Men jag känner verkligen att jag har utvecklats så himla mkt, känns som man blivit proffs på ett ½ år. :bump: :) Nä, men i förhållande till hur kass jag var innan jag började hoppträna!

Hmm, 110-120 är ju superhögt! Fast om man har stor häst och hoppar mkt så kanske man kan komma upp till 110 :cool: :banana:

Jag tycker inte alls att du ska klaga på höjden. Det är inte den som räknas, utan tekninken.
Det ända jag vill klaga lite över är din sitts. Annars ser det bra ut :)

( vad andvänder du för program till å göra om filmerna i? :P )

Det jag först och främst tänkte på vad händerna. De guppar liksom upp och ner.
Stiglädrerna ser långa ut ( jag kan ha fel )
Och du ser liksom så stel ut över hindrerna , vet inte hur jag ska förklara =/
Och så ser det ut som du "dundsar" ner i sadeln efter sprången.

(Hoppas du inte tar illa upp nu , men jag älskar å sitta å hitta fel när folk rider :P
Men inte för att vara dumma mot andra, utan för att själv lära mig saker :P
Och så antagligen för att mina två största förebilder rider perfekt. )

Senast ändrad av en moderator:

låter ganska lik din, väldigt envis men trevlig att hålla på med. Det är mkt häst att rida men när de väl ger efter är hon underbar:love:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?