"Hoppfällbar" träningsvagn

J

janathoren

Vi är på jakt efter en vagn vi kan ta med oss utan att ha två bilar med oss eller byta hästtransport.

Är det någon som vet var man kan hitta någon sån vagn?

Tack på förhand!

Sv: "Hoppfällbar" träningsvagn

till stor häst?

Jag har en sån, gigg, Jag kan tänka mig att flyinges träningsgigg är likadan ungefär.
Kanske tidaholm..

min tar man av skaklarna och hjulen på, sen kan två st lyfta in den i transport eller flak/vagn. Kanske en om man är stark. Ståplattan bak kan man lätt ta av med så försvinner 10 kg till.
Men det är ju inget sekundjobb att sätta ihop den, tar nog en kvart.

Åhh. jag vill också ha som man kan plocka isär..

Ponnyns vagn tog vi av hjulen på- det räckte, men jag tror inte min pålla går in i shettisvagn model mycket lite..

/ Lavinia

Tack för svaret!!! Är netiqetten sådan att man får fråga vad du har för märke, var man kan få tag på den och om du är nöjd???

giggen som jag har är engelsk, minns ej tillveraen nu, den är ca 15 år gammal och har faktiskt dragits av en häst som jag känner till. Hästen går nu sm så jag hoppas giggen kan ta mig dit med. :)

Det finns bara två ex i sverige enligt min tränare, så just en sån hittar du nog inte. Men jag e nöjd, och tacksam mot hon som lånat ut den till mig. Det är alltså inte min egen tyvärr. Det hade varit för bra för att vara sant.

Men kolla hos troed hansson, tidaholm, equus driving. de har säkert rätt gigg för dig.

Liknande trådar

Utrustning Jag är på jakt efter ny (begagnad) hästtransport och många man hittar är helmörka om de är i glasfiber eller med mörkt tak om de är i...
Svar
4
· Visningar
469
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?