hoppbana-staket(tr-fråga)

R

rotum

Jag undrar om det finns någon punkt i TR där det står att man måste ha fast staket runt en hoppbana på tävling?

Sv: hoppbana-staket(tr-fråga)

Vad menar du med fast staket??
Vår klubb har hopptävlingarna i en hage med 50-mm elband runt, och det måste ju vara tillåtet eftersom ingen någonsin sagt ifrån under alla åren.

Eller menar du bana helt utan staket - att det inte skulle vara tillåtet?

Ja, eftersom vi som kör dressyr helst vill ha enbart lågt dressyrstaket så vore det ju praktiskt att kunna sätta upp ett tillfälligt staket när man ska ha hopptävling på samma bana. (håller på att bygga ny anläggning)

Ur mom 111.
Tävlingsbana: Med bana menas det inhägnade, eller på annat sätt markerade, område inom vilket tävling äger rum.

När vi har MRCO tävlingarna på ribban så sätts det upp provisoriska staket. men tänk på att hägna in framhoppningen också.

/Kitara_

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 405
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 258
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar