Hoppas på det bästa nu! *långt*

Youmeoh

Trådstartare
Var (efter mycket tjat från mamma) till kotknäckaren idag.

Lite bakgrund: för två år sedan åkte jag i backen och slog mig rejält, mamma ringde direkt ner på sjukhuset eftersom jag hade landat på nacken. Där sa dom att jag skulle vänta hemma en vecka för att se om det blev bättre, men det blev det ju såklart inte. Fick åka tio mil enkel väg för att komma till sjukhuset, jag hade fruktansvärt ont, men bet ihop eftersom jag trodde att dom skulle göra nåt på sjukhuset, men icke! Fick sitta där i tre timmar, sedan var det bara att åka hem igen, utan att ha sett så mycket som en sjuksköterska, för att åka in till VC dagen efter. Där sa dom att det inte var så mycket att göra åt eftersom jag troligen hade sträckt musklerna (inte heller här gjordes någon undersökning, utan det gissades bara) och jag blev hemskickad med en ask Ipren.
Det blev inte ett dugg bättre av detta, så jag åkte till sjukgymnasten för att se om hon kunde göra nåt. Samma sak där: ingen undersökning, för jag hade "troligen" sträckt musklerna (detta var ett halvår efteråt), fick lite massage, sen var det nog.
Ett år efterår var jag till läkaren igen eftersom jag aldrig blev bra. Nu kollade dom lite grann, men sa att det inte var nåt dom kunde göra nånting åt och att jag skulle få dras med värk resten av livet.

Idag hälsade jag som sagt på kotknäckaren (var livrädd för vad han skulle göra :p) eftersom det bara blev sämre och sämre. Han kände över hela ryggen, tröck på några ställen, sen sa han att han hittat två fel som orsakade allt.
Två- tre kotor mellan skulderbladen hade åkt fram rejält och en led i höften satt inte som den skulle.
Kotorna gjorde så att jag hela tiden var spänd i nacke, skuldror och axlar och kunde få svår huvudvärk p.g.a det.
Leden i höften/ beckenet gjorde så min högra höft sköts fram för mycket och jag snedbelastade hela kroppen.

Han knäckte kotorna och leden till rätt plats (AJ! :crazy: ) och gav träningsförbud ett tag framöver, fick absolut inte anstränga ryggen.
Måste hålla mig lugnt ett tag framöver, men wtf! Jag kommer att bli bra, trots allt! :D
Idag har jag haft jätteont i hela kroppen och varit dåsig, men ändå fruktansvärt glad!!!
Kommer kännas konstigt att inte ha ont längre (låter lite dumt kanske)
Hoppas bara att allt går som det ska, muskulaturen kring kotorna måste ju få tid att "komma tillbaka" och hela kroppen måste anpassa sig igen. Oron sitter ändå där att kotorna hinner halka tillbaka i sitt gamla läge...

Sv: Hoppas på det bästa nu! *långt*

Hoppas du blir återställd! Men jag skulle vara så jä-la förbannad på sjukvården. Som inte ens kollat upp dig ordentligt... :devil: Men som sagt, hoppas du blir ok nu och slipper värk, för det är f-n inte roligt, och man blir ju helt deprimerad av att gå runt och ha ont jämt!

Va kul! och bra det måste kännas!:D

Men Gud va dåligt av läkarna att inte kolla upp det ordentligt!!!! Ja menar nack och rygg skader påverkar ju oftast hela kroppen och kan ju bli riktigt alvarliga!

Grattis! och hoppas det försvinner inom kort! :idea: (-lampa)

Känner igen det där med vården.. man kan ju bli less för mindre! Det är som du säger att man blir hemskickad med en ask Ipren, helt sjukt.

Misstolka inte detta nu, men vad glad jag blir över över att läsa inläggget, att du vågade "inte lita" på läkarna, och bevisa att det faktiskt var något som inte stämde! Tur att du hittade nån som verkade veta var h*n snackade om!

Alla lyckoönskningar till dig!! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 554
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama