hoppas alla hittar hit! och FRÅGA!!

A

anniequarters

vi som brukar snacka avel på Avelsforum! där får man många bra synpunkter från "klassiska" ryttare/uppfödare också.
Men här kanske vi kan lite mer om de typiska western-raserna.
Ska själv få tre föl i april, det är ju snart:crazy: vågar inte ta ut något i förskott, men lite namnfunderingar har jag börjat med....
FRÅGA!
vilken stam skulle du vara mest intresserad av, om inte pengar eller Atlanten var något hinder......

Sv: hoppas alla hittar hit! och FRÅGA!!

En direkt unge till Invitation Only-Zippo Pine Bar eller liknande kanske... Nästan där snart om allt går vägen dock! :love:

En halterunge efter MR Yella Fella hade varit lite småskoj också!

Finns så många...måste fundera lite!

All around skulle jag välja Midway Jet Pal! :love: :love:

Men om jag mot förmodan skulle börja med Halter skulle
jag vilja ha Mr Candy Man..

Stosidan är jag inte så haj på...

Senast ändrad:

Ni som har lite koll sådär.. Vad tycker ni om Magnolian Bobby? Inte prestations baserat tack... :cool: utan rent exteriört..

Hrm.. hade jag fått importera vilken häst som helst så blir det en av ungstona jag red in nere i Frankrike.. Dotter till Shining Fox.. Pytteliten, men snabb och kvick som en katt i vändningarna, snacka om att ha det lätt för sig.. Kommer tyvärr inte ihåg Morfars namn...

Bobby är en ...söt hingst. Mkt uttryck och utstrålning dock. Beror ju på vad du vill ha, finns både bättre o sämre reining och exteriör mässigt!

Ja, han e supersöt :D Men det har han alltid varit, en av favoriterna jag haft äran att rykta på och mocka efter :rofl: Jag gillar honom skarpt, men tja.. egentligen gillar jag lite mer "kompakta" quartrar..

Såg du honom hans första tävling på HC? När han gnäggade sig genom en hel spinn? :rofl:

Jag kan ju säga att Herr Ljungberg visste inte om han skulle skratta eller gråta... Men det visste nog ingen av oss.. :rofl: Bobby gnäggade mer eller mindre hela mönstret - helt klart den första häst jag nånsin sett som kan spinna/stoppa och byta galopp under tiden som han gnäggar som en galning... :rofl: :rofl:

Han är verkligen en riktig charmknutte den hästen.. men eftersom man blir lite sentimental ang. honom så är det intressant att höra vad folk tycker om honom innan man gör små bebisar till höger och vänster :D

När det gäller de amerikanska raserna är jag helt novis, faktiskt. Dock tyckte jag att det såg lovande ut i en artikel i Western Horseman nu senast "Taylor Made"...fastnade för några ston där faktiskt;)

När jag skulle betäcka syrrans korsning (reg:ASVH) letade jag hingstar som kunde komplettera henne på bästa sätt och det stod till slut mellan en appaloosa och en paint (VTR) och det blev painten till slut.

I övrigt har jag Welsh Cob och har blivit mycket förtjust i den rasen (newbie även där:angel: ) och det ser väl inte bättre ut än att jag kommer att fortsätta med dom och där finns massor av godbitar blott ett skutt över vattnet;) Crugybars hästar är grymt fina:D

Jag kommer såsmåningom, (när mitt 19-åriga halvblod tackat för sig)
leta efter nån häst efter Jacs Deduction,hans avkommor är #riktiga# quatrar och jättetrevliga (dom jag sett/träffat)

Jag kommer såsmåningom, (när mitt 19-åriga halvblod tackat för sig)
leta efter nån häst efter Jacs Deduction,hans avkommor är #riktiga# quatrar och jättetrevliga (dom jag sett/träffat)

Han ger fina bebisar.. ^^ Mr Gentle Deduction (en av Jacs söner) har gett riktigt fina småttingar med...

en av årets bebisar är efter Mr Gentle Deduction:love: :love:

en av årets bebisar är efter Mr Gentle Deduction:love: :love:

Oh!! Då Måste du visa foton!
Jac (han kallas så..) fick ett kanon fint sto föl sommaren 05 har jag för mig.. Hon fick namnet "Docs Gentle Jackie" om jag inte minns helt fel.. en liten buckskin dam, hur tjusig som helst!

Kul att ni också ör positiva till Jac, skall kolla in Gentle Deductions avkommor också ! Bra tips.

Fölar i april................

BRA!!
jag biter på naglarna och hoppas att allt ska gå bra:crazy:

BRA!!
jag biter på naglarna och hoppas att allt ska gå bra:crazy:

Det är klart att det går bra! Jag är övertygad om det! :D Vilken stam har stoet du betäckt? Jag måste ju veta om jag ska börja lägga undan pengar samtidigt som jag börjar tjata... ;) Har du något foto på din dam? *S*

pm till dig med stam

inga "vackra" bilder, bara när hon går i hagen...

Liknande trådar

Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Western Hittade ingen sådan tråd här på western.. så startar en.. Så här komme rmassa konstiga frågor från en helt icke westerninass människa...
2
Svar
27
· Visningar
5 008
Senast: PrittePuff
·
T
Western Jag sticker försiktit in näsan är och frågar den samlade expertisen. Jag provade på gnägg men fick tipset att söka mig hit!:laugh...
Svar
4
· Visningar
1 339
Senast: TQR
·
H
Hästmänniskan Har hamnat i en lite knepig situation som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur på bästa sätt. Så om ni har några bra tips så hade...
2
Svar
21
· Visningar
3 956
Senast: Donnaline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar