Hoppar på tre ben , halt ?

H

hannuws

Hallå
Det är så att min katt ( 6 år ) har nyss börjat att hoppa runt på tre ben. det är något hon gör ibland bara, ibland har hon riktigt ont så hon inte ens stöder på höger bakben då hon hoppar runt på de andra tre benen istället. men på kvällar och morgnar springer hon runt som en dåre och busar ( på alla fyra ben ) .

hon brukar ha som mest hon när hon reser sej upp efter att ha sovit , eller legat en stund.

ja blir helt förvirrad :crazy:

tror ni det behövs att åka in me henne till kattkliniken eller? för hon har ju inte ont jämt liksom.

TACK för svar

Sv: Hoppar på tre ben , halt ?

låter inte helt bra..jag skulle tagit den till en veterinär tror ja allt..

nee ja säger det med, men dt är ju så stört att hon varierar mellan att stödja på det benet och att inte göra det.

...

Om du har en häst som betedde sig så, skulle du inte ringa till veterinär direkt då?
Det är din skyldighet att ge katten god omvårdnad, strunt samma om den bara har ont ibland, det kan finnas saker veterinären kan göra ändå. Om något ligger fel kan de t ex operera.

jo men om hon inte stödjer på benet ibland, så är det ju ett tecken på att något är fel/katten har ont. ta henne till veterinären.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 867
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 774
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 702
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Min ettåriga hankatt tycks vara ett litet måndagsexemplar. Upptäckte igår kväll att han haltade lite med ena bakbenet, men sen verkade...
Svar
14
· Visningar
6 607
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama