Hoppa utan skor?

L

Liquitriq

Vet inte om jag satte tråden på rätt sätt, men får hoppas det.

Går det hoppa en häst (typ en bana i ridhus med bra underlag) utan skor?
Varför/Varför inte? ;) Lite nyfiken på vad ni tycker..

Sv: Hoppa utan skor?

Självklart går det, varför skulle det INTE gå? :confused:

Allt beror ju på hästens hovar, är de i kondition att klara av det så är det inga problem alls, är de inte i kondition att klara av det så går det givetvis inte. Själv har jag haft en häst som tävlades hoppning (både inne och ute) upp till 110-klasser upp till 6 års ålder helt oskodd.

Som i all annan ridning, klarar hästen av att gå barfota kan man även hoppa den barfota, klarar den inte av att gå barfota så kan man ju i vilket fall som helst inte rida den och det innebär ju hoppning bland annat.
Endel hästar klarar ju som sagt av att gå barfota medans vissa inte gör det, :D

Ja, det går säkert bra om du inte har en häst med superkänsliga hovar förstås (:

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar