Hoppa in 17åring?

Reykur

Trådstartare
Får hem ett 17årigt sto till helgen, hon är hoppad men troligen inte ordentligt inhoppad, laddar enormt på hinder, svårt att bedömma avstånd osv.

skulle gärna ha lite övningar för att "lära gammal hund sitta" :)
Fast, det kan väl inte skillja sig så mycket ifrån att hoppa in unghäst kanske?

På en unghäst ska man ju aldrig rätta bakåt, för bjudningens skull.. hur blir det i detta fall?

Sv: Hoppa in 17åring?

Ingen här som någonsin hoppat in en gammal häst?

jag vill ha tips på inhoppningsövningar och dyl.

Men snälla människa hur många verkar vara inne här i dag överhuudtaget?? du får väl vänta på svar eller måste du hoppa i eftermiddag?

träna på låga hinder, gärna serier och sånt

Jag skulle ta det väldigt försiktigt med en 17-årig häst. Se till att bygga upp den ordentligt och värm upp hästen ordentligt innan du börjar hoppa. Sedan är det alltid bättre med många korta pass än ett långt pass. Tex att hoppa bara några språng på pyttesmå hinder 2 ggr i veckan den första tiden för att sedan hoppträna mer ordentligt 1 gång i veckan senare.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 898
Senast: lizzie
·
Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 209
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 905
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst