hoppa i dressyrsadel??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 837
A

annaaa

det är så att jag ska sälja min gamla skrotiga allround sadel och köpa en ny. ren dressyr eller hopp för att om ett tag när ekonomin är lite bättre köpa den anda sadeln. så frågan är nu om jag ska böjra köpa hopp eller dressyr men då vi ahr hittat en dressyrsadel som ligger jättebra, hästen är unghäst och det är mkt kavr i grundutbildningen vilket det kan avra bra att skaffa en dressyrsadel som hjälper mig med sitsen och då rätt inverkningar av hjälperna. men även hoppa lite ibland mest markarbete då.

så jag undrar är det totalt omöjligt att hoppa i en dressyrsadel? vet att den motverkar allt som har med hoppsits att göra men det borde ju gå att hoppa lite inga direkta höjder det handlar om då hon endasst är hoppad två gånger tidigare...

vad tycker ni?

Sv: hoppa i dressyrsadel??

Jag hopptävlade 90 cm med min ponny i dressyrsadel.

Nuvarande hästen hoppar jag också med dressyrsadel utan problem, visst det är ju mer bekvämt med en sadel för ändamålet men känns inte lönt att köpa en hoppsadel som ska användas 1 gång varannan vecka.

Så visst fungerar det.

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 955
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 751
Senast: avslutat medlemskap
·
Utrustning Har kikat på en häst jag ev ska ta hem, går i dag med en utprovad dressyrsadel,men den kommer inte följa med hästen,har dock hittat en... 2
Svar
34
· Visningar
3 242
Senast: Buck
·
Utrustning Hallå :D Nu börjar tankarna gå till framtida häst och då är ju den stora frågan vad ska man köpa för sadel egentligen? Jag planerar...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: Void
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka