K
Kattis85
Rider på ridskola i en grupp som fungerar jättebra. Men nu e det så att jag missat några gånger som jag ska få rida igen i en annan grupp. Ev. ska de ha hoppningen den ena gången i gruppen ja ska rida extra i. Jag har travat över bommar tränat lite på att stå i stigbyglarna, "fältsits" galopperat nån gång över liggande bommar. Vill gärna testa eftersom ridläraren verkar tro att jag klarar det. Han sa att de inte brukar hoppa så högt. förmodar att de blir travhoppning eftersom jag inte har fått jättefart på galoppen än.
Är lite extra nervös eftersom jag red för ca 2 år sen i en annan grupp för en annan lärare men det blev för svårt. (De har bytt ägare sen dess). Ramlade av en massa gånger å tappade självförtroendet å blev ganska rädd efter en rejäl olycka. De hoppade enligt mig såpass högt så i slutet på lektionen när de höjt upp allt eftersom inte vågade hoppa längre de gånger de hoppade.
Undrar om ni har några tips och råd på hur man ska "gå till väga" å kanske vad som är extra viktigt att tänka på.
Är lite extra nervös eftersom jag red för ca 2 år sen i en annan grupp för en annan lärare men det blev för svårt. (De har bytt ägare sen dess). Ramlade av en massa gånger å tappade självförtroendet å blev ganska rädd efter en rejäl olycka. De hoppade enligt mig såpass högt så i slutet på lektionen när de höjt upp allt eftersom inte vågade hoppa längre de gånger de hoppade.
Undrar om ni har några tips och råd på hur man ska "gå till väga" å kanske vad som är extra viktigt att tänka på.