Hopp övningar i litet grustag

Sv: Hopp övningar i litet grustag

Jag hade valt att hoppträna på en riktig ridbana istället. Finns inte så mycket man kan göra utöver att rida bommar och riktigt små hinder.
Sen är ju frågan hur bra underlaget är, det är väl inte tilltänkt att ridas där egentligen...

Vi har ingen ridbana men jag och en annan funderar på en och jag kanske felbedömde hur stor den var den är lite större och underlaget är som en riktig ridbana och vi hoppa små banor där ibland. Men jag behöver tips på nya.
Så kom med tips.:bump:

Åk till ett ridhus eller en paddock. Skulle inte våga rida där över huvud taget då underlaget sällan är det bästa vid ett grustag.

Det finns ett stall inärheten med både ridhus och ridban kanske kan rida dit någon gång tack för tipset men i grustaget är det bra underlag som på en riktig ridbana faktiskt.:laugh:

På 15 x 15 meter går det väl inte att göra spec. mkt.

Ett litet hinder på ena sidan, så ni hoppar som på en volt funkar ju. Annars går det väl att göra olika bomserier.
Men några hoppövningar är nog svårt att få till. :D

Jag hade inte ridit några hopp eller bomövningar på en bana på 15*15 meter.

Liknande trådar

Hoppning Jag fick en dressyrhäst förra året som jag nu utbildar vidare. Han är 5år och är "ren" dressyrhäst. Jag har aldrig hoppat honom under...
Svar
4
· Visningar
2 376
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej (Nu blir långt, kan hända att de har blivit lite fel samt missat något) Hat ett sto som jag har börjat hoppa hemma(ca 2-3...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: tess91a
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 540
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka