D
Duffy
..är något som jag väldigt gärna skulle vilja prova på. Har haft en tidigare islänning som verkligen älskade att hoppa och hade talang för det. När jag sålde honom och sedan köpte min nuvarande häst känns det som att hoppningen fattas mig och ridningen känns inte lika rolig.
Har provat att löshoppa honom över cavaletti och några pytte-kryss och har även hoppat på honom uppsutten. Nu skulle jag vilja ta det till nästa nivå, men hur ska jag göra för att få honom att tycka att hoppning är roligt? Visst, han hoppar, men jag känner inte den där riktiga hoppglädjen och viljan.
Sedan har jag ett par frågor om lättklasser i hoppning. Hur höga är hindren i c-ponnyklassen? Måste man ha något slags "ridkort" för att få vara med på "vanliga" hästtävlingar?
Hur går en clear round-klass till?
Vilken är den lättaste klassen i dressyr för c-ponnys?
Vilka moment är det, vilka ridvägar, tempo m.m.?
Har provat att löshoppa honom över cavaletti och några pytte-kryss och har även hoppat på honom uppsutten. Nu skulle jag vilja ta det till nästa nivå, men hur ska jag göra för att få honom att tycka att hoppning är roligt? Visst, han hoppar, men jag känner inte den där riktiga hoppglädjen och viljan.
Sedan har jag ett par frågor om lättklasser i hoppning. Hur höga är hindren i c-ponnyklassen? Måste man ha något slags "ridkort" för att få vara med på "vanliga" hästtävlingar?
Hur går en clear round-klass till?
Vilken är den lättaste klassen i dressyr för c-ponnys?
Vilka moment är det, vilka ridvägar, tempo m.m.?