Hopp-hingsttips till sto Chess-Electro-Maraton

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Tazty_
  • Startdatum Startdatum
T

_Tazty_

Stoet ifråga har mkt bra temp, är 160cm (skulle vilja ha en avkomma 160-165cm), långlinjerad, ngt lågställd, hals med naturlig resning.
Skritt och traven är ngt kort, galopp ok.
Hoppar gärna och med fin bakbensteknik.

Ingen som har tips?

Jag har kollat lite på Cornetto , Camiell-Flamingo Z etc.

Med risk för att bli tjatig :smirk:

Är det bara dressyr-människor här inne? ;)

Vad har du tänkt dig på ett ungefär?

En ren hopphäst, eller vill du försöka få lite mer gång.

Och, javisst, med den stammen skulle det förvåna mig stort, om hon inte kunde hoppa! ;)

Titta på Majim G, en klart underskattad hingst med både hopp och gång.

Jag är ganska novis på avel, så alla förslag välkomnas!

Jag har iaf tänkt mig en hopp-hingst, men vill för den skull inte försämra gången. Något lite ädlare och högställt i typen och bra huvud.

Hon är inte hoppad uppsutten ännu (-99 som haft föl), men av vad jag sett i löshoppning så kan hon nog bli bra!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
  • Låst
Avel Är nu dags för mig att försöka få en avkomma mitt älskade sto efter electro. Selektionssto där helsystern givit riktigt bra avkommor...
Svar
10
· Visningar
2 072
Senast: Görel
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 985
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 334
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2