Hopp- eller allroundschabrak till hoppsadel?

Rodluvan

Trådstartare
Snart dags att köpa hoppsadel till pållen så sitter och spanar på schabrak från Mias RS. Blev lite fundersam på vad man ska välja när jag såg att de både har hopp- och allroundschabrak?

På de flesta andra ställen tycker jag att man aldrig ser hoppschabrak längre, utan det är ju allroundschabrak (GP) som säljs till hoppsadlar. Ni som har Mias RS får gärna lägga upp bilder så man får se hur det ser ut! Har sökt runt, men de flesta bilder är ju bara på dressyrmodellen..

Ni får väldigt gärna berätta om ni tycker rakt eller runt hörn samt små eller stora rutor är snyggast till hoppsadel! :D

Snart dags att köpa hoppsadel till pållen så sitter och spanar på schabrak från Mias RS. Blev lite fundersam på vad man ska välja när jag såg att de både har hopp- och allroundschabrak?

På de flesta andra ställen tycker jag att man aldrig ser hoppschabrak längre, utan det är ju allroundschabrak (GP) som säljs till hoppsadlar. Ni som har Mias RS får gärna lägga upp bilder så man får se hur det ser ut! Har sökt runt, men de flesta bilder är ju bara på dressyrmodellen..

Ni får väldigt gärna berätta om ni tycker rakt eller runt hörn samt små eller stora rutor är snyggast till hoppsadel! :D
jag har ett mias hoppschabrak, tycker att det är i lagom storlek men tyvärr så är det fasta öglor till stropparna, vilket gör att jag inte använder det så ofta. är också lite korta för att nå till stropparna på nuvarande sadel utan att schabraket åker fram.

tycker om hopp schabrak på sommaren ^_^ så får hästen också gå i kort kort och visa upp sig :banana:

s.k amerikanska hoppschabrak som "alla" hade för 10 år sen tycker jag är ganska fula. Köper alltid allround eller allround mot hopp till mina hoppsadlar :)

Mias har eller har haft 3 olika. Amerikanska korta o sen två varianter som nog kallats hopp o allround. Hopp var lite kortare men fortf så man trädde sadelgjorden igenom. Har själv köpt fel :p

s.k amerikanska hoppschabrak som "alla" hade för 10 år sen tycker jag är ganska fula. Köper alltid allround eller allround mot hopp till mina hoppsadlar :)
Ja jätte snyggt är det inte men svalt för hästen om sommaren :p.
Har vanligtvis allround schabrak, har 2 amerikanska hopp bara

11203496_1565210533762485_262866856_n.jpg

Mias flatbackschabrak under 18" med fårskinn. Ser ok ut tycker jag, har tre och använder i princip bara dem.

(Inte Mia RS, men liknande!)
Jag har en 17 (17,5?)" hoppsadel, och detta är min favoritmodell på schabrak...dressyrschabrak! :D
Dock är min kille ganska stor och grov, så han tar mycket på "bredden" så att säga...
Men det ser iaf ut såhär:
11329815_691391970984138_1871322751171139278_n.jpg

(Inte Mia RS, men liknande!)
Jag har en 17 (17,5?)" hoppsadel, och detta är min favoritmodell på schabrak...dressyrschabrak! :D
Dock är min kille ganska stor och grov, så han tar mycket på "bredden" så att säga...
Men det ser iaf ut såhär:
11329815_691391970984138_1871322751171139278_n.jpg
måste vara ett kort dressyr schabrak och långa kåpor :p. Inte ens mitt kortaste dressyr schabrak ser ut så under hoppsadeln :p och det även utan padd.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 313
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 089
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 815
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel