hööks täcken

Sv: hööks täcken

Två hästar i mitt stall har sådana, riktigt fina faktiskt! Och vettigt pris.
Verkar hållbara och så, har ju inte vart nåt direkt skitväder sen hästarna fick dem så man vet ju inte riktigt vad dem går för.
Väldigt sött är det också, dom som har det täcket går tillsammans :D Stor och liten matchar!

Jag har iof bara köpt regntäcke från hööks, men det har jag inte varit nöjd med, det har sugit åt sig vatten typ.
Men de kan ju ha ändrat sig sen dess, det är flera år sedan!

Har ingen erfarenhet av täcket du visar, men en bra grej tycker jag är att öppningen på halstäcket liksom "omsluter" halsen lite, det ser inte ut som att det skulle kunna snöa/blåsa in så mkt där:)

Nej det är också sött med det täcket, det är lixom resår i öppningen på kragen och det blir som... Puffärmar fast på halsen :D

Jag köpte ett grått vintertäcke till min islänning som blivit rakad på halsen. Det var jättebra och inte heller allt för dyrt!

nepp, tycker inte om dom. jag har 1 täcke från hööks, ett sånt där brunt "fleece" men det är blandning med något annat material oxå, med breett kantband och en typ beige/brun pp? hade det som stalltäcke när det var varmt, med det gick sönder andra natten :mad: .

skulle inte köpa dem, köper mkt mkt hellre från Shires, får mer för pengarna.

Håller med...Shires täcken är kanon.

Alal täcken jag haft från hööks har gått sönder på mindre än en vecka.Unghästen hade sitt regntäcke en dag sen var båda bensnörena av..:mad:

Kommer på att jag har ett till täcke från hööks, ett fleecetäcke som jag har haft i 3-4år som varit helt och så, fast det töjde sig rätt mkt i bogen...

Ja, jag vet att många är missnöjda här över sina höökstäcken. Därför undrade jag om någon var positiv. Nu räcker det för mig att täcket håller ett par månader och jag har ingen täckeshuligan:cool: Men men. har beställt ett nu.. det blev faktiskt halva priset mot ett shires:smirk: och tänker det börja läcka så reklammerar jag. Men jag hoppas det håller

Jag har ett sånt täcke. Har inte haft det så läng så jag kan inte säga så mkt om hållbarheten. Jag var skeptisk till en början men har blivit positivt överaskad faktiskt! Min är ganska vild av sig o busar och bockar gärna i snön och det ligger helt stilla! Mkt bra passform faktiskt. Gillar konstruktionen på halsen skarp. Sitter mkt bra på och ger inga glipor som många andra avtagbara halsar kan ge. Många får en stor glipa vid manken när det blåser trott att det är bra märken och det får inte min. Så jag är faktiskt som sagt lite impad av just detta täcket!

vart köper du dina shires?
Här kostar de inte dubbelt så mkt mot ditt, köpte ett för ett regntäcke för 400:- med hals o 1200D.....

Eftersom citygross valde att börja sälja hansbo istället för shires:devil: så finns det ingen äffär här i närheten som säljer sånna. Så det jag kollade på var på ridsportshopen. Men sen har jag två shireskopior, dock utan helhals som inte sitter hundra... Och jag ville gärna ha ett täcke med avtagbar helhals. Nu fick jag det från hööks för 650:-.:angel:

Jag har tre vintertäcken från Hööks. Ett täcke är 8 år, håller fortfarande emot både regn och snö. Två täcken är 3 år och också helt torrt vid olika väder. Det är inga dyra täcken, runt 800 kr. Har också ett flistäcke som hållit formen jättebra och ett regntäcke som jag inte hunnit testa i regn eftersom det är helt nytt.:rofl:

har köpt regntäcken och fleecetäcken på hööks...
Dom lila regntäckene (termomaster) Var kanonbra :banana: men däremot dom gråa i samma märke, bara ny färg var värdelösa :crazy: Har ny köpt de bråa i hopp om att det ska vara lika bra som de lila, har dock inte använt de än då ja använder ett Himaliya (stavning?) från börjes nu när hon har täcken under å de e oxå suveränt :bump: Termomasters e ju lite halvfodrade så de får hon pröva när de e varmare ute och inte behöver något under...

Har oxå funderat på de halstäcket (även de marinblå termomaster med avtagbar hals som man köper till) men vi har de ju inte så kallt här i år...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
10 039
Senast: Darkie
·
Utrustning Hej! Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7. Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor...
Svar
13
· Visningar
1 727
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 688
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Sitter och funderar på om jag ska köpa ett Horseware Amigo bravo eller Rambo duo. . . men sen har jag tittat på Shire stormcheeta combo...
Svar
10
· Visningar
1 200
Senast: maoulina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka