Hööks nya träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LoveRindi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 194
L

LoveRindi

Någon som har det med silver/guldpiping? Jag tycker dom e assnygga med silver. Hur är kvalitéten? Hööks har ju inte haft den bästa på min lädersaker därifrån.

Okej, Såhär tycker jag:

Jag tycker dem ser fina ut när man ser dem i katalogen men naturligtvis är det ett av dem som är mer välgjorda. Men kvaliteten....hmmm....ja...jag vet inte,jag tycker iallafall att det är bättre att köpa ett bättre som håller då det bland annat lätt kan hända olyckor med onödigt dålig utrustning.
(Till exempel om tyglarna inte är välgjorda och går av :crazy:)

Se till att köpa ett mukt och fint träns som håller, för det håller i längden! :)

//Bella :)

Har inte heller några vidare bra erfarenheter när det gäller Hööks läderprodukter. Flera träns jag stött på därifrån tidigare har varit ganska/plastiga och stela.
Däremot har de faktiskt hållt bättre än förväntat.

Personligen skulle jag kanske inte köpa tränset med silver el. guldpiping och ha som vardagsträns eller så. Men okej och köpa och ha vid lite mer spexade tillfällen och så.

Sedan får man ju räkna med att många grejer ser ju bättre ut i katalogen än vad de i själva verket är.

vad stelt tränset ser ut! ser ut som om man böjer det hårt så knakar det till och går av ju :crazy:

Jo det ser stelt ut, därför undrade jag om någon har haft någon direkt erfarenhet av det.

ser hemskt stelt ut :crazy:
men man kan ju alltid köpa själva huvudlaget från Hööks, och tyglarna från någon mer kvalitetsaffär.

Det kanske också vara bra att det går sönder, i fall hästen skulle fastna i nånting. Så dåliga är inte hööksgrejerna att tyglarna skulle gå av bara sädär, det har jag i alla fall inte varit med om.

Jag har det inte men har känt på det, och det är stelt tyvärr, lite "pappersaktigt" sådär... Men jag håller med om att de med silver är jättefina :love:

Sv: Hööks nya träns

Vet inte riktigt vilket du menar men jag har nyligen köpt ett flätat träns från Hööks och det är riktigt bra. Mjukt och fint engelskt läder.

Sv: Hööks nya träns

pinky skrev:
Eh, gammal tråd... ;)

Ah, det tittade jag ju inte på, den var ju aktiv nu, så.

Fan då.. säkert det där tränset jag ville ha det diskuterades om, det du fick titta efter åt mig. jag som trodde jag fått en ny chans att hitta ett sånt nu.. mutter..

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 207
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 210
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka