Hööks lilla klippmaskin?? (GTS-901)

F

fnillson

Ska köpa en liten klippmaskin för finklippning av häst och rakning av min långhåriga katts mage. Då den inte kommer att användas speciellt mycket så vill jag inte lägga pengar på en mooser elr annan dyr maskin. Nån som har provat Hööks lilla klippmaskin? Tacksam för snabba svar då jag har tänkt fara till hööks i helgen.

Sv: Hööks lilla klippmaskin?? (GTS-901)

Kattpäls kan du nog utgå ifrån att den inte klarar, har ingen erfarenhet av just den men betydligt bättre (och dyrare) maskiner har skitsvårt för att klippa kattpäls och skären blir kassa på en gång. Sumpade min Oster Golden A5 totalt när jag fick ideen att klippa min långhårskatt som hade blivit tovig.

Oki, är det såå stor skillnad på hund och katthår? Jag trodde att hundhår var tätare och mera svårklippt? Dom man ser att dom använder hos veterinären när dom rakar magen på katter innan operation ser ju ut att klippa hur enkelt som helst. Men det är väl förståss dom dyraste maskinerna på marknaden.
Vad menar du med att du sumpade maskinen? Gick den sönder elr blev bara skären slöa?

Jag har en Wahl, liten variant, köpt på Börjes, som även den är klen utan sladden. Så jag hade faktiskt inte lagt mina pengar på nåt sådant billigt... Wahlen ligger på 1300 spänn, ett bättre köp ändå.

Nu har jag inte klippt katt med min, men klippte ben/huvud osv på hästen. Och det funkade kanon, visst den laddar ur fort men för små detaljer funkar det.

Jag är iaf nöjd med den, men har då inte heller testat andra mindre maskiner bara stora otympliga så denna gillar jag just för att klippa ben osv med :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 676
F
Övr. Hund Ska köpa en liten klippmaskin för finklippning av häst och rakning av min långhåriga katts mage. Då den inte kommer att användas...
Svar
0
· Visningar
804
Senast: fnillson
·
Utrustning Funderar på att köpa klippmaskin. Då jag har en tävlingshäst som svettas mycket och rids på vintern brukar jag behöva klippa honom 2-3...
Svar
4
· Visningar
12 415
Senast: Eve
·
L
Övr. Katt Jag har en blandraskatt som med långhårig päls som tovar sig, speciellt kring fällning. Första gången jag klippte honom försökte jag med...
Svar
9
· Visningar
13 607
Senast: lasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka