hööks kandar?

J

jupiter-judex

såg kandaret i hööks katalogen, ch stanford...
vad tyckte ni om det?

finns det något liknande i lite bättre kvalitet med vitfodrad nosgrimma, ingen nos flärp och silver spännen? pannbandet är inte jätteviktigt för jag tänkte prova ett i cob då alla spännen jämt sitter på innersta hålet och då måste jag ju skaffa ett annat pannband i alla fall.

Sv: hööks kandar?

jo, det ska vara möjligt att ta bort ena sidstycket så det går att ha som vanligt träns också....

det vore okej om det hade haft INÅTVÄNDA spännen! att dom inte fattar det, är så fult med rundsytt och vanliga spännen. extra hemskt på kandar...

finns massa fina rundsydda med vitt foder och bred nosgrimma, tex döbert, os, passier.. frågan är vad du kan tänka dig att betala. :p

Kandar har aldrig någon nosflärp, det är inte tillåtet. ;)

Tycker Hööks hade fuka spännen och såg lite klumpigt och plastigt ut. German Lines är prisvärt tycker jag, kostar inte så mkt. Annars skulle jag nog helst ha ett OS, men smakar det så kostar det..

det vore okej om det hade haft INÅTVÄNDA spännen! att dom inte fattar det, är så fult med rundsytt och vanliga spännen. extra hemskt på kandar...

finns massa fina rundsydda med vitt foder och bred nosgrimma, tex döbert, os, passier.. frågan är vad du kan tänka dig att betala. :p

Fast det kandaret är ju inte rundsytt... (förutom delar av pannbandet, då)

http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=SE-300065

fast det var inte rund sytt...såg inte något rundsytt i nya katalogen....
detta är i nya katalogen, fast jag tror inte jag vill ha rundsytt..har inte lärt mig tycka om det än:smirk:

nä det var just det att jag inte ville ha någon nosflärp och tänkte därför köpa ett kandar och ta bort ena paret sidstycken:angel:

ja gud, det är så störande. men om du ändå ska ha det som träns är det inte lika farligt...

jacson finns, det är billigt. och gl.

Eller så köper du ett snyggt träns och tar bort nosflärpen! :idea:
Jag har gjort om mitt träns till kandar då jag inte hittade något då som föll mig i smaken. Gick fin fint, man ser inte att det varit ett träns..

precis vad jag hade tänkt å skriva :bow: hade det varit inåtvända spännen hade jag köpt det direkt!

hmm, nu vet jag inte om jag ska ha vit fodring på nosgrimman eller bara helsvart.... vill inte ha vit fodring i pannbandet i alla fall...

hm, hittar ju inte många jag kan tänka mig...suck!
hittade ett anky kandar...men då var det svart fodring...vill ja ha det...i dyraste laget för mig....
sen hittade jag ett knights kandar, sir gawan...men då var nosgrimman lite smal...
gillar inte rundsytt...

german line fick man välja vit eller svart fodring...vet fortfarande inte vilket som är snyggast men tror jag vill ha vitt då jag inte har något innan...
passier hade ju fint pannband (och det är lite synd då jag tror jag behöver ett full pannband och cob kandar)..men inte vit fodring...
döbert och os är för dyrt för mig.

Har du kollat på Stübben Elektra kandaren? Fodrad 45mm nosgrimma, inåtvända spännen, plattsytt. Pannbandet kan du ju byta ut om du inte ville ha vifodring på det.
De finns bla på Hööks.

Jag har ett sådant, fast brunt, och det är bra kvalité.

Senast ändrad:

jo tittade precis på det i katalogen faktiskt;) fast 3000 var i mesta laget bara:(

någon som vet hur hdr kandaren ser ut...? när jag kollat runt så är det aldring några bilder på dom...
tyckte faktiskt det där kandaret classic highlander var helt ok, fast det var både rundsytt och platt...fast inte någon vitfodrad nosgrimma.

det har 3,5 cm nosgrimma iaf. gl är helt okej, du kan byta pannbandet mot ett med strass. det är snyggt.

vilket tänkte du på nu? är highlander och hdr ett gl eller? eller tänker du på det "vanliga" gl som jag pratade om tidigare.
har hittat ett anky för 1600....fast då är det svart nosgrimma...går ankyn att ta bort ena paret sidstycken till vanligt träns?

Liknande trådar

Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: mily
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar