Hööks Billy Allens liknande bett

hag391

Trådstartare
Någon som provat de?

Gillar Billy Allens tränsbett men de har varit för stora för nuvarande hästen och Hööks variant finns 10,5

Sv: Hööks Billy Allens liknande bett

Det är helt ok, man får kolla igenom vilket bett man tar, vissa är lite vassa i kanterna och så men kollar man det ordentligt och filar bort ev. vassa kanter så funkar det. Min behövde 13,5 vilket också var svårt att få tag i i riktiga BA. Med bett och sadlar brukar jag bara säga PROVA! Om man har hyfsad koll så känner man direkt om det är rätt på hur hästen beter sig.

Då låter de som de kan va lite riskabelt att beställa hem. Tror de är 27-28mil till närmsta Hööks härifrån

Synd att orginalet inte finns i fler storlekar

Bomber Bits ska ha liknande men prislappen blir över 1000lappen men då kan man tydligen få de anpassat precis som man vill

Du kan ju alltid beställa ett par-tre stycken, hoppas på att ett av dem är bra och returnera resten :)

Köpte ett men min häst gillade det inte (3-åring, så inget fel på själva bettet) Köpte flera olika bett för att prova mig fram vilken typ hon gillade. Mitt var det inget fel på.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 156
Senast: Linda_A
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 484
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 571
Senast: villhöver
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka