Hoof Builder el Hoof Aid Basic ?

grazzie

Trådstartare
Någon som använt Hoofbuilder?
Vad tycker ni om den produkten? funkar de bra?

Hoof Aid Basic någon som använt det?

funkar de bra?

Sv: Hoof Builder el Hoof Aid Basic ?

Jag har inte testat själv, men pratat en hel del om det med en kompis som går och utbildar sig på Flyinge till hovslagare nu, eftersom det var så torrt i somras och min hästs hovar blev jättespröda och hade dålig tillväxt. Enl lärarna där så är det bara "hitte-på" för att lura folk på pengar, det enda som funkar är att massera in animaliskt (OBS! ej vegetabiliskt) fett vid kronranden. Massagen ökar blodcirkulationen i hoven och stimulerar tillväxt och fettet gör att hoven mår bättre och blir mer elastisk.
Man kan oxå låta hästen stå i vattenbad ca 30 min/dag och hov, men det krävs att man gör det varje dag för att det ska få verkan.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Utrustning Har någon erfarenhet av Flex Hoof Boots? Är på gång i att investera i boots varvet runt åt min valack, har kollat och läst på en del om...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Sollan73
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar