Ja jag har ju varit förskonad från större rovdjursproblem länge - och också tyckt att jag har bra med buskage till skydd när de går fritt - men det straffade sig riktigt hårt nu. Bara två kycklingar kvar, hönan och alla andra de små förlorade. Måste ha hänt tidigt på morgonen men ändå så konstigt att jag inte hört något. Så jäkla hjärtskärande med de stackars två små, de går och piper förgäves och vill att fina, duktiga mamma höna ska komma tillbaka till dem. Och det vill jag också.
Och nu är jag orolig för att vem mördaren än är så kommer den att scanna av området betydligt mer och våga sig in på gården fler gånger. Anfall uppifrån har de ju historiskt varit jätteduktiga på att parera men får räven korn på ett matställe så kan det snabbt bli total tragedi bland hela flocken av vuxna höns och tuppar. Fjädrar efter hönan ligger i och för sig på ett öppet ställe så helt uteslutet är det ju inte att det har varit rovfågel som varit framme. Och med tanke på att de andra också har gått fritt, så kanske det talar lite mot räv att inte fler av de vuxna strukit med? Vad det än är så är det eländigt och en stor dipp i livet som blommehönsfarmare.