H_lena
Trådstartare
Hej! Nu behöver jag hjälp. Vår nya tik (tre år gammal omplacering) har börjat äta ALLT hon kan hitta utomhus! Det ver verkligen frustrerande. Jag tror jag var tvungen att säga till henne på skarpen tre gånger, och plocka ut diverse saker ur munnen på henne typ tio gånger på en promenad.
Hon har gått på bantningsfoder i ca tre månader, men har nu börjat få vanligt foder, dock light. Hon får mat två gånger om dagen. Jag tror inte att det här beror på hunger, eller? Kan det vara näringsbrist?
Hon försöker äta allt, från hästbajs, plastsaker, ibland t.o.m hundbajs! Igår hade jag henne lös, och hon gick och letade upp en hög hästbajs. Då blev jag riktigt förbannad, ställde mig på bajset (äckligt, jag vet!) och röt åt henne. Då sänkte hon hela sig, men lät sedan bli att äta. Samtidigt vill jag inte behöva springa efter henne och ryta på henne för att hon inte ska göra så.
Vad beror detta på? Vad ska jag göra för att få henne att sluta upp med det här? Jättetacksam för svar!
Hon har gått på bantningsfoder i ca tre månader, men har nu börjat få vanligt foder, dock light. Hon får mat två gånger om dagen. Jag tror inte att det här beror på hunger, eller? Kan det vara näringsbrist?
Vad beror detta på? Vad ska jag göra för att få henne att sluta upp med det här? Jättetacksam för svar!