Hon gör Inne =(

T

Trixie_Trix

Har en liten blandisflicka på 7 månader, Rottis/amstaff som gör inne. Vi är ute väldigt mycke under dygnet, och det går aldrig länge mellan promenaderna men endå så skall hon till å sätta sig inne. Känner mig helt hjälplös för såhär går d ju inte å ha det. Vad gör man :( Annars funkar ju allt jättebra och det känns underbart å ha en liten igen men d e just det här som förstör så mycke.. Vad skall man göra :confused:

Sv: Hon gör Inne =(

Vissa vekare hundar med en benägenhet för rädslor vågar inte göra ifrån sig ute. De väljer att kissa inne i tryggheten.

Det man kan göra är att alltid går till samma plats med hunden och låta den göra ifrån sig där. Det ska vara en lugn plats utan människor, bilar, hundar eller annat som kan störa. Stanna ute tills hunden gör ifrån sig. Risken är annars stor att hunden håller sig tills du kommer in och då gör ifrån sig istället.

Min fjantiga räddhare till hund var över året innan hon blev rumsren och det tog något år till innan hon kunde kissa på helt okända platser. Nu skvätter hon hejvilt istället.

Jo jag har oxå hört nått sånt tidigare, men det är bara det att hon gör både inne och ute. Det är absolut inga problem alls när vi är ute, då gör hon båda delarna och ofta. Men endå så kommer det när vi är inne, det som är så konstigt. Men det kanske har med det å göra endå ?! Som i morse, var ute över en timme och hon kissade flera gånger men endå så nästan direkt efter vi hade kommit innanför dörren så satte hon sig igen :(
Men får försöka med det andra. För såhär går d ju inte å hålla på :cry:
Önskar man hade en stor gård i sånna här stunder så hon kunde gå ute fritt.. Men men ..
Men tack för svaret :smirk:

Har du kollat om hunden har urinvägsinfektion. Då pinkar de i princip hela tiden.

Jo visst kan det både vara en vek hund, eller urinvägs infektion...

Men har du testat någon gång att ge henne ett ruskigt elakt och stort FYYY! när hon kissar? Det brukar funka det med :P

Det fungerar på vuxna hundar som markerar inne, men jag är tveksam till att applicera den metoden på en valp. Har man otur är hunden vekare än vad man trodde och den får problem med kisseriet överlag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 556
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 772
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar