Hon går - dygt nio månader!!!

tinafinis

Trådstartare
Hej!
Vill bara berätta en skoj sak!
Jag är inte själv förälder men jag är moster!!!

I förgår gick min systerdotter själv!!!
De började med att hon i måndasg fick en gå vagn. Den sprang hon rundor med direkt. Hon blev VANSINNIG när hon inte kom nån stans eller om hon trilla. Vi bara skratta vilket inte gjorde henne gladare!

Så i förgår (torsdags) så gick hon plötsligt själv! Nu går hon jättemycket fast krypa går snabbare.
Hon är bara dryga nio månader! Det är rätt tidigt va? Fast alla barn är ju olika på den fronten!
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Vår son gick också i den åldern. Hörde att snittet är 14 månader men det tycker jag verkar sent så jag vet ej om det stämmer. Men ja, det är tydligen rätt tidigt.
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Det är rätt tidigt.
Min första gick när han var 13 månader.
Andra när han var 12 månader.
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Min grabb var lite tidigare.... 8 mån!! :)

Men det tråkiga är att dom blir så "stora" så fort dom börjar gå och inte så bebis längre!

14 månader är inte sent, jag vet flera som varit runt 18 månader när dom börjat gå. :)
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Ja dom blir verkligen stora fort. De var ju inte längesen hon var ne liten bebis. Nu "springer" hon runt. Hon härmar även massa ljud o lär sig SNABBT nu!
Hon har faktist inte blivit så blyg heller. Vi ses ju inte särskillt ofta men hon blir inte rädd för mig som en del kan bli.
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Jag har fått höra att jag var 7.5månader när jag började gå genom att hålla mig i bokhyllor, läragåvagnar osv.. dock tog de mig typ en vecka till så gick jag själv :D Men det är väldigt inviduellt...
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Jo de e sant. Denna lilla tös har lyckats ta sig fram på så vis typ med vid den åldern.
Men visst e man en stolt moster :-)
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Hej!
Vill bara berätta en skoj sak!
Jag är inte själv förälder men jag är moster!!!

I förgår gick min systerdotter själv!!!
De började med att hon i måndasg fick en gå vagn. Den sprang hon rundor med direkt. Hon blev VANSINNIG när hon inte kom nån stans eller om hon trilla. Vi bara skratta vilket inte gjorde henne gladare!

Så i förgår (torsdags) så gick hon plötsligt själv! Nu går hon jättemycket fast krypa går snabbare.
Hon är bara dryga nio månader! Det är rätt tidigt va? Fast alla barn är ju olika på den fronten!

Ja det var tidigt!
Vet inte om jag ska gratta eller beklaga för att mamman får börja jaga den lille nu;):angel:
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Vet inte om jag ska gratta eller beklaga för att mamman får börja jaga den lille nu;):angel:

Min mamma berättade att det var lite jobbigt att jag gick så tidigt eftersom (som hon sa) "benen kunde gå, men vettet att vara något litegrann försiktig fanns inte alls". Jag sprang omkring och ramlade både hit och dit över trösklar och annat innan jag liksom förstod att på något sätt ta litegrann vara på mig själv.
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Min mamma berättade att det var lite jobbigt att jag gick så tidigt eftersom (som hon sa) "benen kunde gå, men vettet att vara något litegrann försiktig fanns inte alls". Jag sprang omkring och ramlade både hit och dit över trösklar och annat innan jag liksom förstod att på något sätt ta litegrann vara på mig själv.


ja, men det ser ju livsfarligt ut när barn just börjat gå, de har ingen motorik alls, det bästa är om man har möjlighet att madrassera in hela huset=)
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

ja, men det ser ju livsfarligt ut när barn just börjat gå, de har ingen motorik alls, det bästa är om man har möjlighet att madrassera in hela huset=)

Inte vet jag om vår son var undantag men när han började gå så ramlade han i stort sett aldrig handlöst. Det var som att när han kände att han inte hade balans så satte han sig på rumpan = blöjmjuk ;). Minns inte att han grät nästan någon gång för att han ramlade (är å andra sidan inte en sån som har lätt till gråt).
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Själv gick jag också vid 9-månaders ålder, sprang dessutom raklång under köksbordet enligt min mamma. //Linda
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Jag var också tidigt med att gå, tror det var runt den åldern. Min bror var 18 månader. Och min son, nu femton månader har precis börjat stå själv, och gå något steg.
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Inte vet jag om vår son var undantag men när han började gå så ramlade han i stort sett aldrig handlöst. Det var som att när han kände att han inte hade balans så satte han sig på rumpan = blöjmjuk ;). Minns inte att han grät nästan någon gång för att han ramlade (är å andra sidan inte en sån som har lätt till gråt).

Samma med min son :love:

Han har aldrig slagit sig något nämnvärt trots att han varit tidig med det mesta!
Han var även väldigt tidig med tal, rita, cykla utan stödhjul osv.

Dock är han VÄLDIGT aktiv och kräver mycket stimulering av både kropp och hjärna, och har varit så ända från början.
 
Sv: Hon går - dygt nio månader!!!

Jag gickpå min 10 månaders dag..
Min syster vet jag inte men jag vet att hon knappt aldrig kröp med knäna i marken hon hade mest fötterna och händerna i backen..typ som en apa... :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 252
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 816
Körning Jag har precis börjat introducera tömkörning på rakt spår för min unghäst eftersom planen är att han ska gå med vagn i framtiden, och...
Svar
7
· Visningar
1 921
Senast: Ray
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
952
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp