hon fölar nu! Och jag är inte där!

hoppsann

Trådstartare
Efter tio dagar på övertid, så var jag tvngen att susa hem ett dygn, för att få ordning på resten av mitt liv.
Hon har alltid varit en klocka, men alltså inte denna gång. När jag åkte, var mjölken fortfarande inte "färdig",
och hon visade inga av sina "vanliga" symptom, så jag tog chansen på att vara borta ett dygn.
Och var bombsäker på att det inte skulle bli inatt!
Och nu får jag sms ifrån mina barnmorskor, att hon har satt igång!
Varför utsätter man sig för detta?
Varför kan de inte följa sina vanliga mönster?
Känner att jag aldrig kommer att lita på mina "loggböcker" mer!

Håller tummarna att allt går bra även att du inte är där. Du har ju varit förståndig och anlitat dig av en barnmorska!!

Lill / Stall Nöbbeled

tackar!
Det blev ett sto, kom tio i två.
Tydligen är hon större än fjolårshingsten, som jag tyckte var i största laget, 112 cm.
Stoet reste sig momentant, varvid det försvann en del blod tyvärr.
Mjölkbaren hittades efter en kvart, och sedan dess har den i princip stått upp!
Men stoet har ont. Efterbörden släppte inte förrän nu på morgonen, och hon vill gärna ligga.
Det har aldrig skett förut...
Efterbörden var dock hel när den kom.

Hon är tydligen inte apatisk, reser sig snällt på uppmaning, men är inte den piggelinen hon brukar vara, efter födseln.
Har ätit och druckit...

Blir ju orolig, när jag inte är hos henne!
Men som sagt, barnmorskor (nåväl, studenter!), är bra att ha!

mvh

hoppas allt går bra,vad kul med ett föl.
min stallägare vaktar også dygnet rundt nu i stallet då
ett sto der skall föla när som helst.hon är så stor om magen nu att hon knappt kommer igjennom boxdörren.

Liknande trådar

Avel Jag fick ett stort fint hingstföl igår kväll på dygn 325 han satt hårt och vi fick hjälpa till att dra, men han var ute efter max 15-20...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
36 701
Senast: Asa_S
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·
Avel Igår kväll fölade vårt sto, uträknad till 14 mars, på dag 296. Hon hade fyllt juver väldigt snabbt, framförallt sista veckan o igår...
2
Svar
36
· Visningar
4 240
Senast: Vinga
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: Mona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30