Hon Är Hemma!!

Red_Chili

Trådstartare
Trådarna om henne har varit många, bilder och små berättelser (de sistnämnda flest i vinthundstråden) likaså. NU ÄR HON HÄR! :banana::banana::bump:

Min älskade lilla valp ligger nu under min säng och sover. Hon somnade så fort jag satte igång musik, så jag antar att den får fortsätta spela. :D

Vi har varit hemma i ganska exakt en timme nu. Under den tiden har hon hunnit:
Pissa och skita inne. Äta. Hälsa på brunnslock i asfalten. Gå fint i kopplet. Rusa runt med koppel. Ha dragkamp med mig och gosedjursko. Bita i mina tår. Bita i diverse filtar. Hoppa runt i fotöljen. Somna :love:

Efter 11 timmars bilfärd är vi båda trötta. Jag är nog tröttast, för det blev inte mycket sömn under natten som var. Wahidah däremot låg och sov på mig med huvudet antingen på min arm eller vid min hals :D

Min valp är världens bästa valp och jag älskar henne. Hon är så livlig, nyfiken, orädd, glad, tillgiven och ändå självständig och divig. En härlig salukitjej med andra ord.
Jag är nog världens lyckligaste människa nu.

Sv: Hon Är Hemma!!

Ja efter allt du skrivit om din lilla valp, så förstår jag du är lycklig :banana:
Ska bli kul att följa dina trådar om henne, för nu både vet man och har sett så mycket om henne så man måste ju helt enkelt kolla in er två :D

Lycka till med din lilla :love:

oohhh ÄNTLIGEN ja!!!!!! Härligt att du äntligen har henne hemma nu!! (Så att jag och Idefix kan komma och leka sen senare i sommar :D)

Så härligt så med valpar:bump::banana::bump::banana::bump:

Oo, äntligen! :p Vad skönt att det går bra! Jag hoppas jag kan hamna uppe i sthlm under sommaren så kanske vi kan ha playdate. Eller iaf date. :banana:

Oo, äntligen! :p Vad skönt att det går bra! Jag hoppas jag kan hamna uppe i sthlm under sommaren så kanske vi kan ha playdate. Eller iaf date. :banana:

Klart vi ska ha playdate! :banana: Jag vill bara att hon får 12veckors-sprutan först, sedan kan vi dejta massvis!

Bilder kommer så snart jag fått hit sladd till kameran...

Förövrigt har hon gjort ifrån sig 11 gånger sedan klockan 5 imorse. 5 inomhus, 6 ute :p

:D

Verkligen äntligen!

Inatt sov hon i sängen med mig. Vi sov i en gästsäng eftersom min är så hög att hon inte kommer upp dit själv :p
Hon låg hela tiden runt eller på min huvudkudde, gärna på rygg och gärna så att hon låg mot mig med någon del av kroppen :love:
Hon sov till klockan 9 (jag vaknade ca 8:15) så jag kunde ligga och bara titta på henne ett tag. Det var underbart :D

Såhär kan det se ut hemma hos mig nu :love:

dsc_4702-copy_7974261.jpg

Nope, det har inte blivit något nytt kameraköp för mig. Däremot ska jag köpa nytt objektiv på söndag :d

Oj vad tiden gått fort tyckte det var igår du sa att hon var född, men det tycker väl inte du.

Fantastiskt vacker:laugh:

Jo, hon kommer nog att synas en hel del :D

Apollo: Jo, jag tycker också att det känns som om tiden gått otroligt fort! Samtidigt känns det nu så självklart att hon är här hemma, som om det alltid varit så..

Saybia: Det kommenterade även veterinären som besiktade kullen :p Alla i kullen har sådär långa morrhår, några har även extremlånga ögonfransar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 831
Senast: Amaranthe
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 900
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 542
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 365
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka