Ankan
Trådstartare
Igår kväll ringde min stallägare och sa att min 1åring är halt. Hon sa att hon haltar men det syns inget annat på henne (ingen svullnad, ingen värme och hästen är "som vanligt"). Hon trodde att Perla halkat i hagen när dom lekt igår (blött gräs). Eftersom hon "bara" haltade bestämnde vi att vi vänta tills idag.
När jag kommer idag "hittar" jag en ordentligt halt häst som är svullen uppe vid manken och en aning varm Hon vill helst inte gå alls och när hon står avlastar hon benet hela tiden. Hon är visserligen lika glad (och matsugen) som vanligt men hon har ONT.
Vad ska jag göra (förutom ringa vet förstås), vad kan det vara?
Skulle ta med kameran tänkte jag men hittade den inte, har bilder på mobilen men jag har inte fått det att fungera att ladda över dom till datorn
/Ankan *mycket orolig matte*
När jag kommer idag "hittar" jag en ordentligt halt häst som är svullen uppe vid manken och en aning varm Hon vill helst inte gå alls och när hon står avlastar hon benet hela tiden. Hon är visserligen lika glad (och matsugen) som vanligt men hon har ONT.
Vad ska jag göra (förutom ringa vet förstås), vad kan det vara?
Skulle ta med kameran tänkte jag men hittade den inte, har bilder på mobilen men jag har inte fått det att fungera att ladda över dom till datorn
/Ankan *mycket orolig matte*