Holstiner?

W

Warhammer

Är holstiner bra hopp hästar?
Eller är dom bättre som dressyrhästar?
Visst det är ju inte rasen som spelar roll det är ju olika för varje häst om dom passar bättre som dressyr eller hopp häst.
Är det många som går dom högre klasserna i hoppning?
Är det någon annan bra hopp ras som ni hellre föredrar?
Kan ni vissa bilder på holstiner?
Eller vissa hemsida?

Sv: Holstiner?

Är holstiner bra hopp hästar? Holsteiner är en av de tyska halvbloden och ja de lämpar sig både till hoppning och dressyr. Många av de tyska halvbloden har ju lite blandat av holsteiner, oldenburgare och hannoverannare i sig. Enligt den tyska holsteiner sidan lämpar de sig speciellt till hoppning, men även till dressyr och fälttävlan.

Är det många som går dom högre klasserna i hoppning? Det finns en hel del med holsteinerblod i sig som går i världseliten.

Eller vissa hemsida? Holsteiner Verband länk

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 195
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka