Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

De som inte röstar på hemlig:

17:33 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
18:54 blacksmithfarm röstar på AnnaAnka

19:51 Emma_Andersson röstar på hemlig
19:54 MariaMontazami röstar på Emma_Andersson
20:31 hemlig röstar på Emma_Andersson

21:18 GW_Persson röstar på Blacksmithfarm
21:30 Emma_Andersson ändrar röst till ElenaBelle

Noterar att MM och Gunilla bägge röstar på Emma, samma som ulven hemlig väljer att rösta på. Kanske där vi hittar våra kvarvarande ulvar?

Tror inte på Gunilla som ulv , utan mer en förvirrad God faktiskt!
MM misstänkte jag i natt för att sitta i lyan, även Bollen och AnnaAnka men inte tillsammans!

Efter dagens lynch har jag fortfarande @MariaMontazami i lyan och misstankarna mot henne tycker jag har stärkts då jag inte kan i min vildaste fantasi tänka mig att @AnnaAnka och @bollen__ sitter i lyan efter dagens lynch och hur framförallt AA drivit lynchen!

Jag trodde faktiskt inte att det var så enkelt. Jag trodde att bsf var listigare än så.

Mina tankar kvarstår och det verkar som om flera är eniga. Bsf borde rimligen vara tjuv och har antagligen snott käket natt 1 och därför känner till en ulv->hemlig och det är det som dear agnesnicole ger som slutord.

Om jag inte missminner mig så var det en av mina tankar bakom rösten på hemlig redan i DL2, eftersom jag är en flexibel blondin så tänkte jag ett par varv till och kom fram till att bsf är illistigare än så och därför så hamnade min röst inte på hemlig idag.

MM misstänkte jag i natt för att sitta i lyan, även Bollen och AnnaAnka men inte tillsammans!

Efter dagens lynch har jag fortfarande @MariaMontazami i lyan och misstankarna mot henne tycker jag har stärkts då jag inte kan i min vildaste fantasi tänka mig att @AnnaAnka och @bollen__ sitter i lyan efter dagens lynch och hur framförallt AA drivit lynchen!

Jag vet inte heller om bägge är onda. Jag har tidigare skrivit att Sasse la en misstänkt röst i förra lynchen. Vad säger du om henne?

Jag trodde faktiskt inte att det var så enkelt. Jag trodde att bsf var listigare än så.

Mina tankar kvarstår och det verkar som om flera är eniga. Bsf borde rimligen vara tjuv och har antagligen snott käket natt 1 och därför känner till en ulv->hemlig och det är det som dear agnesnicole ger som slutord.

Om jag inte missminner mig så var det en av mina tankar bakom rösten på hemlig redan i DL2, eftersom jag är en flexibel blondin så tänkte jag ett par varv till och kom fram till att bsf är illistigare än så och därför så hamnade min röst inte på hemlig idag.

Men det hade du lägligt glömt bort när du la rösten på mig idag :angel:

Men lilla rara du, måste du sura för att jag röstat på dig idag? Om du läser mina teorier från den dagen jag röstade på hemlig och var rätt säker på henne som ulv så undrar jag varför du tror att jag som kollega skulle exponera de tankarna?

Idag så tänkte jag det berömda extravarvet och hur bsf egentligen tänkte som stoppade lynch. Tyvärr föll det inte väl ut för blondinen, jag tyckte det var för enkelt. Men jag borde tänkt på dear agensnicoles handler "det som ser ut som en ulv..."

Tyvärr så var jag inte runt lynch och hade jag varit det hade jag nog förstått att med det icke-befintliga försvaret så var nog hemlig ändå ulv.

Men det hade du lägligt glömt bort när du la rösten på mig idag :angel:

Nej, jag hade TÄNKT ett varv till och kommit fram till att hemlig kanske ändå inte var ulv utan hon kunde ju varit byfånen och därför kände sig safe i paow-lynchen. Hennes godförklaring av bsf kunde komma sig av att hon siat henne till bybo. BSFs stopp av lynchen var inte för att rädda en ulv utan för att bli creddad till god när det visat sig att hemlig indeed var god.

Jag förstår ju att den riktiga byfånen insåg att detta scenario var galet.

Nu blev det ju bra ändå och du kan sluta sura nu

Jag vet inte heller om bägge är onda. Jag har tidigare skrivit att Sasse la en misstänkt röst i förra lynchen. Vad säger du om henne?

Problemet är att jag inte riktigt tänkt på andra än Hemlig -BSF eller AA och Bollen. Tror inte jag är ensam om det? Jag får helt enkelt börja titta på de som är lite mer osynliga nu helt enkelt som tex Sasse och ElenaBelle

Nu kanske mina citat är lite out-of-date, eftersom hemlig dött nu, men lägger in de i alla fall.
Men visst finns scenariot att BSF fått en paketsia och siat hemlig, och den som fick spioninfon den natten borde då ha vetat. Men om BSF siat hemlig god, då borde hon väl inte ändra sig igen? Jag förstår inte hur det skulle gått till, lynchen blev ju stoppad igår, alltså måste hon fått svaret på sian på morgonen. Men nu verkar hon ju inte hålla hemlig som god längre? Eller har jag missat något?
Nu åkte ju hemlig, men var har BSF skrivit att hon ändrat sig angående hemligs godhet? Jag har ju inte hunnit läsa hela leken än, men ändå. Vet du var?
Därför jag fattar inte försvaret av hemlig isåfall. Jag tror det var ett tänkbart scenario att BSF kanske räddade hemlig med sin extra röst igår så varför göra det om inte båda är på samma sida?
Hur tänker du om BSF nu när hemlig visade sig vara ulv?
Som sagt, jag är frivillig som käk.

Vilket osökt får mig att fundera: vi har en borgmästare som i princip är immun mot att bli lynchad (eller i alla fall svår). Borde hon inte vara förstahandsval som käk egentligen? Ängeln är död, så det finns väl bara ett enda beskydd i form av paket kvar? Var lyan så oroad för ANW att de hellre tog henne än prövade att få ut en god BM?

Det har diskuterats en del kring att BSF som god BM borde ha blivit käkad natt1. Och jag tänker mest, att varför då? Om jag var i lyan skulle jag snarare vilja spara BM lite, för att det är skoj och för den rätt överhängande risken att hon skulle bli skyddad natt1 av ängeln. Som ängel skulle jag definitivt kunna skydda BM även om jag inte hade koll på vilken sida denne spelade för. Så det måste bero på vilken typ av person man är, och hur man spelar.

Även MM har gått i samma banor som GW, och som svar på det inlägget tänker jag mig att om en god BM spelar i händerna på ulvarna finns det ju ingen anledning att käka BM. Är BM grundlurad så är hon ju. Och varför käka en BM om man inte måste liksom?
Hallå eller!

Tillfälligt avbrott? VAD ÄR DET?

Du,

@GW_Persson det där var ju en intressant tanke. Varför käkade de inte en borgmästare som är så gott som immun mot lynch? Och att ängeln är satt ur spel, då borde de ju haft ihjäl borgmästaren om den varit god. Den logiska slutsatsen jag drar är att borgmästaren är en styggelse som lyan inte alls velat käka
Jag tycker att det är knepigt att det finns en paketsia och en byfåne "sia" men det verkar inte i leken som att någon sitter på infon? Kanske bara är blind för jag förstår att man är försiktig i det här läget iaf.
Jag tänker detsamma. Åtminstone känns det inte som att någon har siat någon som ond? Jag kan såklart ha missat något, men jag har inte sett något vattentätt som om någon siat någon som ond. Tycker det är troligare att sian/sior har gått till goda spelare.
Fast jag är inte så säker på att byfånen frågat om BSF första natten faktiskt?

Hade det varit jag så hade jag nog vågat vänta nåt dygn för att se om BSF blev käk omgående tex?

För det var ju egentligen det troligaste valet för ulvarna att ha som käk första natten om hon vore god. eller så ville de få henne misstänkt just för ATT hon inte blev käk direkt?
Jag tror jag har skrivit det innan, men upprepar. Hur ulvarna spelar beror väl på vilka som är i lyan. Jag t.ex. skulle inte valt att käka BM direkt, för jag tycker rollen är rolig, även om en god fått den. Jag som byfåne hade nog kunnat välja att sia BM direkt, rätt troligt faktiskt. För att jag tänker att andra tänker som mig – käka inte upp en rolig roll, typ :p (Vilket uppenbart inte stämmer eftersom du troligen skulle käkat en god BM).

Samma sak med brevbäraren här, jag hade lätt kunnat ge ett paket till en BM – och sedan följt vad som hänt. Jag skulle aldrig palla vänta som brevbärare tills jag var ”säker” på någons roll. Och om man inte blir säker då?! Jag skulle vågat ta risken att en ond fått paket, med andra ord. Utan tvekan.

Nu kanske mina citat är lite out-of-date, eftersom hemlig dött nu, men lägger in de i alla fall.

Nu åkte ju hemlig, men var har BSF skrivit att hon ändrat sig angående hemligs godhet? Jag har ju inte hunnit läsa hela leken än, men ändå. Vet du var?

Hur tänker du om BSF nu när hemlig visade sig vara ulv?

Det har diskuterats en del kring att BSF som god BM borde ha blivit käkad natt1. Och jag tänker mest, att varför då? Om jag var i lyan skulle jag snarare vilja spara BM lite, för att det är skoj och för den rätt överhängande risken att hon skulle bli skyddad natt1 av ängeln. Som ängel skulle jag definitivt kunna skydda BM även om jag inte hade koll på vilken sida denne spelade för. Så det måste bero på vilken typ av person man är, och hur man spelar.

Även MM har gått i samma banor som GW, och som svar på det inlägget tänker jag mig att om en god BM spelar i händerna på ulvarna finns det ju ingen anledning att käka BM. Är BM grundlurad så är hon ju. Och varför käka en BM om man inte måste liksom?

Jag tänker detsamma. Åtminstone känns det inte som att någon har siat någon som ond? Jag kan såklart ha missat något, men jag har inte sett något vattentätt som om någon siat någon som ond. Tycker det är troligare att sian/sior har gått till goda spelare.

Jag tror jag har skrivit det innan, men upprepar. Hur ulvarna spelar beror väl på vilka som är i lyan. Jag t.ex. skulle inte valt att käka BM direkt, för jag tycker rollen är rolig, även om en god fått den. Jag som byfåne hade nog kunnat välja att sia BM direkt, rätt troligt faktiskt. För att jag tänker att andra tänker som mig – käka inte upp en rolig roll, typ :p (Vilket uppenbart inte stämmer eftersom du troligen skulle käkat en god BM).

Samma sak med brevbäraren här, jag hade lätt kunnat ge ett paket till en BM – och sedan följt vad som hänt. Jag skulle aldrig palla vänta som brevbärare tills jag var ”säker” på någons roll. Och om man inte blir säker då?! Jag skulle vågat ta risken att en ond fått paket, med andra ord. Utan tvekan.

Fast nu var ju ängeln död redan natt 1 så den tanken faller ju

Du kan ;) men att någon röstar på en spelare som betett sig knepigt är inte ett testamente för mig. Ett testamente är när en spelare vet något och vill lämna det så att det förstås efter spelarens död.
men där måste jag invända att OM nu hemlig vart tjuvad när tjuven kunde göra det första gången så var det inte helt lätt för @agnesnicolewinter att fatta det från den infon hon kunde ha fått?
Jag har redan skrivit det - MEN att ulvarna käkar xxxx fattas i en info behöver inte med automatik betyda att det indikerar på att en annan käkar ju? så tror inte att det var så säkert att ANW fattade det så omedelbart?

Jag hade den tanken relativt tidigt OCH har skrivit den tydligt och klar dessutom

Det finns väl inga tvivel (numera) om att BSF borde vara tjuven? :cool:
Hur skulle hon annars ha skyddat en ond hemlig och velat ha henne som god
?

3. AnnaAnka det är jag

5. FarmenQristina oroväckande osynlig. Verkar vara upptagen IRL iofs Har idag röstat på ElenaBellle. Känns som en röst lagt för att inte avgöra idag. kan vara i lyan som håller låg profil, kan vara en god med ont om tid. Har ingen aning om vart jag har henne

6. Gunilla_Persson har idag kommit med bra grävande vad det gäller BSF och hemligs eventuella tvillingskap Tidiagare har jag reagerat på att hon och nån mer uttryckte det som att jag skulle vara i lyan för att jag tjattrar mycket
clip_image002.png
Trots mitt namn så händer det att jag inte bara tjattrar , ibland är det seriöst kvackande också
clip_image004.png
clip_image006.png

Men Gunilla är inte i topp på min lista idag även om jag inte vågar hålla henne som god för det

7. MariaMontazami verkar ha fått uppfattningen att jag skulle vari siaren , och röstar på mig idag för att jag skulle vara tjuven som kunnat stjäla infon från ANW igår . Alltså OM jag hade gjort det - och haft den rollen så skulle jag väl 1) försöka se till att ANW blev lynchad? 2) inte försöka ta över den rollen från ANW, särskilt INTE ANW som har bra radar på att hitta ondingar, somliga mer än andra
clip_image008.png
3) jag hade väl försökt hinta om ANWs roll till de i lyan på något sätt? Och sedan tror jag verkligen inte att ANW skulle låtit bli att få fram det på något sätt att hon var bestulen Så sätt på dig tänkarhatten och tänk om- tänk rätt! ANW verkar tro att MM skulle vara god, så baserat på det så är inte MM för mig heller i topp idag. Men jag kan inte annat än hålla ett öga på henne också- men det är nog mest för att hon röstar på mig, det är lätt att bita sig fast i en tanke - det vet jag om någon
clip_image010.png

8. ElenaBelle missade att rösta igår Hade röstat på hemlig . har kommit in i leken nu och här känner jag att jag behöver

9. Emma_Andersson röstar på hemlig igår för intrasslade tankar som känns ulviga .Idag vill hon påstå hemlig dalat på hennes lista över misstänkta. men i övrigt har jag inte sett så mycket av henne hoppas på att hon kommer in med mer tankar under kvällen Just nu kan jag inte sortera henne åt någotdera hållen

11. Hedinn/ bollen__2 jag får faktiskt inga ondvibbar av hur bollen__2 skriver, Hon har deltagit i diskussionerna och öht verkat vettig och kan vara en jag vill försiktigt luta åt det godare hållet faktiskt. Observera att jag skriver försiktigt Hon verkar ha tänkt lite liknande som jag själv gjort sedan hon gjorde comeback utan att verka inställsam som hon kan göra nr hon är ond .Kanske den jag misstänker minst idag faktiskt

12. hemlig ja du ja du @agnesnicolewinter , tänk om man hade kunnat fråga om du visste något om hemlig eller bara röstade där? Sammantaget så är hemlig en jag misstänker mest idag - pga sina felaktigheter i sin teorisammanställning, och för att jag avskrivit min fundering om henne som tvilling med BSF efter lite grävande från flera .

13. Sasse har deltagit tidigare idag och det hon framfört verkar vettigt och begrundande och utan förutfattade meningar. Men hon vet ju hur man ska spela spelet sas så att lita på at hon skulle vara god det vågar jag inte! Men iaf inte under lupp idag på det hon skrivit hittills

14. Blacksmithfarm den andra jag känner mig väldigt frågande till. Frågan är om hon verkligen är en ulv? eller om hon kan vara den tjuvaktiga skatan i spelet? Jag är öppen för att hon kan vara endera eller, men tänker att om någon haft möjlighet att fråga något via byfånens möjlighet, om den inte redan använts till DL1,

15. GW_Persson Ptja ännu en som jag misstänker vet hur man spelar spelet
clip_image006.png
Inte hittat något konstigt än, och hon la första rösten på Paow igår. Men å andra sidan behöver det inte betyda att hon är god för det. Men idag så fokuserar jag nog främst på BSF och hemlig i mina tankar , GW lämnar jag åt sidan för stunden men är inte säker på vart jag har honom
ska försöka göra en kort sammanställning:

3. AnnaAnka enklast av alla - det är jag och jag vet baske mig vart jag har mig själv
clip_image012.png

5. FarmenQristina väldigt osynlig . Har skrivit lite idag och bör komma med lite teorier nu på fjärde dagen för att inte åka upp på min misstänkta lista definitivt Någon jag heller ögonen på dock

6. Gunilla_Persson Ibland tycker jag att hon skriver vettigt och ibland helt uppåt väggarna . Jag har en tanke om en roll på henne-och i så fal är hon god Annars inte (typ) frågetecken för mig tills vidare och känner mig inte säker nog för att hålla henne åt någotdera hållet egentligen

7. MariaMontazami svänger nästan lika mycket som mig i åsikterna fram och tillbaka
clip_image014.png
Sweet darling Mary om du nu är god som guld såsom du uttryckt dig om dig själv, samt att den slampiga spionen ANW höll dig för god, så tycker jag du ska ta på dig din allra bästa tänkarhatt och komma in i matchen Team up Girl!

8. ElenaBelle ja här är det inte mycket skrivet. Och ligger i farozonen hon med att hamna på min misstänkta lista om hon inte börjar komma med iaf lite teorier och tankar om leken nu . Du hade ju iaf EN ring på fingret så vill du kvala till att hamna i finrummet bland fruarna så vore det bra att du åtminstone klarar inträdes provet och börjar skvallra lite med oss andra ?
clip_image016.png

9. Emma_Andersson Började komma med inlägg inatt Och jag vet inte riktigt vart jag har henne heller . men i mitt pussel har jag ev en roll på henne och om det stämmer så bör hon vara god ,annars luras hon finfint (hon lurade ju självaste @LenaH för nån lek sedan , så hon är inte obekant med hur man gör sas
clip_image017.png
)

11. Hedinn/ bollen__2 Började jag känna nog borde vara god redan igår, vilket jag blev misstänkt för , jag tycker verkligen att inget tyder på att jag skulle ha haft fel i att tycka det. På det sätt som bollen___ gräver och dividerar och ifrågasätter så känns det verkligen som en god bollen__ denna gång.

12. hemlig Känns som en mycket trolig ulv i min bok BSF verkar inte vilja hålla henne som en tvilling längre? Men det verkade då så igår? BSF har ingen roll som kan fråga /Sia så mycket är säkert, någon brevsia verkar öht inte varit utdelad fram till igår iaf Jag tror fortfarande att jag satte rätt roll på åtminstone hemlig och högst troligt på BSF med igår, Sedan kan min teori om vad ANW ev vetat om hemlig vara fel kanske - det är ju bara funderingar utifrån det faktumet att ANW röstade på hemlig i andra lynchen. Men hemligs roll känner jag mig mer och mer övertygad om att den borde vara ulv Kommer högst troligt lägga min röst här

13. Sasse har deltagit mest början av leken och lite mer sporadiskt sedan. har inte hittat något märkligt med det hon skriver. Men saknar kanske lite eget teoriande från henne? och inte bara reflektioner av vad andra tycker och ställer frågor och resonerar om det sedan? Men jag kan ha missat lite av henne så ska läsa om hennes inlägg. Fram tills dess så får hon vara ett frågetecken ?

14. Blacksmithfarm iaf INTE ulv- det känner jag mig övertygad om . Kan vara god , kan vara tjuv , Hennes BM skills är nog borta, jag tror hon använt sin extraröst mot paow och hon stoppade ju lynchen igår. behöver jobba rätt hårt för att jag ska ens fundera över om hon är god istället för tjuv, Oavsett tjuven är inte viktigast idag att få ut så sparar på henne minst en dag till

15. GW_Persson Professorn har känns vettig leken igenom. Men jag vågar INTE hålla honom som går bara för det. Han ville ju ta med en bössa, innan vakterna på arlanda stoppade honom att ta med den inför resan hit. Hoppas den bössan var tänkt att riktas mot ulvarna och inte lammköttet han suktat så efter
clip_image018.png
Men inte i topp för mig att fundera över så här långt.

Igår skrev du att jag kom med vettiga teorier, och idag har jag inget eget driv? Jag har ju inte varit så aktiv som du själv påpekar, men igår skrev jag faktiskt teorier. Och utifall du glömt bort min spelstil så är den som så att jag främst ifrågasätter och reflekterar över andras teorier. Att komma med egna teorier gillar jag att göra, men bara om jag har tid. Och det finns ju en anledning att jag sällan är med i lekarna, och den är delvis pga tidsbrist. Jag har helt enkelt inte samma tid som jag tidigare har haft till att läsa, begrunda, och komma med egna teorier. Just sayin’.

Vad är det med bollen__ som gör att du tycker hon är god? Något mer än att grävandet kändes genuint har jag för mig att du skrivit.

I det övre inlägget. Jag har fetat. Vad tänkte du?

Det har diskuterats en del kring att BSF som god BM borde ha blivit käkad natt1. Och jag tänker mest, att varför då? Om jag var i lyan skulle jag snarare vilja spara BM lite, för att det är skoj och för den rätt överhängande risken att hon skulle bli skyddad natt1 av ängeln. Som ängel skulle jag definitivt kunna skydda BM även om jag inte hade koll på vilken sida denne spelade för.

Har du glömt att ängeln dog i första lynch så käket var liksom fritt? (nästan)

men där måste jag invända att OM nu hemlig vart tjuvad när tjuven kunde göra det första gången så var det inte helt lätt för @agnesnicolewinter att fatta det från den infon hon kunde ha fått?
Jag har redan skrivit det - MEN att ulvarna käkar xxxx fattas i en info behöver inte med automatik betyda att det indikerar på att en annan käkar ju? så tror inte att det var så säkert att ANW fattade det så omedelbart?

Jag hade den tanken relativt tidigt OCH har skrivit den tydligt och klar dessutom

Det finns väl inga tvivel (numera) om att BSF borde vara tjuven? :cool:
Hur skulle hon annars ha skyddat en ond hemlig och velat ha henne som god
?

Nej jag tror oxå BSF garanterat är tjuven. Dom har väl vinkat till varandra på något sätt om BSF inte snott käket.

Kan ju förtydliga mitt inlägg att jag inte försöker försvara BSF, utan jag skriver mest hur jag skulle tänkt kring olika scenarion.

@MariaMontazami @FarmenQristina Poängen var att lyan kan spela på olika sätt beroende på vem som sitter i den. Om jag varit ulv skulle jag inte nödvändigtvis ha käkat BM det första jag gjort, för jag tycker som sagt rollen är rolig. Hur andra tänker är upp till dom. Jag tycker bara det är onödigt att snöa fast vid "såhär skulle minsann ulvarna ha gjort!" och bara utgå från sig själv.

Så vitt jag vet så gjorde jag inte det alls, inte efter hemligs godförklaring av mig. Inser ju nu att jag fick det helt om bakfoten men om det betyder att de inte har koll på sin tjyv så ställer jag gärna upp på det.

Ängeln dog i första lynchen = bara nattvakten och ev paketmottagare som kunde vara skyddad. Nu kanske de trodde att brevis skickat skydd till bm iof (har inte koll på om det skulle hunnit fram isf)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar