Sv: Hólar

Det har jag ingen aning om. Hon gick där för ca 5-6 år sedan.

Flera än jag bör ju även fått "annonsen" på mail.

/Malin

Jag tänkte bara, när jag läste om din kompis som tagit en beg. sadel till Island att nån regel hade ändrats och att man kunde låta desinficera sadeln eller nåt. Men nu står det ju "striktly probihited", så det är nog inte att rekommendera att föröka ta in en beg. sadel. Det skulle ju inte heller vara så kul om man råkade ta med sig tex abortvirus till Hólar:eek:.

Angående sadlar så är de ganska strikta angående vilken sadel man har. Det finns vissa godkända märken och modeller man kan köpa. Känner en som köpte en ny sadel att ha med sig utan att kolla om den var godkänd av ridlärarna. Hon fick sälja den och köpa en ny det första hon gjorde när hon började.

Har man kontakter på island i förväg kan det blir mycket biligare med hästarna eftersom man då ofta kan låna hästar.

Liknande trådar

Gnägg Jag är ett stort fan av A Song of Ice and Fire böckerna och som hästtjej så funderar jag ibland över hur hästarna delas in i böckerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 140
Senast: MJLee
·
Avel Det gäller Contender som blev 30 år och Trakehnerhingsten Caprimond 29 år. Kopierat från Trakehner Verband " Caprimond is dead...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: KickiH
·
Fritid Ok jag försöker göra en urban beanie med puffstitches enligt nedanstående mönster. Följer mönstret till punkt och pricka meeeen...
Svar
0
· Visningar
1 117
Senast: emlem
·
V
Hästmänniskan Hey! Sorry for the english post but I just started learning the language.. Saying hi and ordering fries pretty much wraps up my current...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: SQT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka