HÖjdhoppning :d

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: HÖjdhoppning :d

Det högsta jag har hoppat är med en C-ponny (min kompis förra) o med den hoppade jag 130 cm. Med min nuvarande ponny har jag hoppat 120, utan att jag visste om det. Min tränare bara höjde hela tiden :crazy:
Barbacka har jag hoppat 20 cm. En stock i skogen i den kortaste traven någonsin. Kan ju tillägga att jag höll på att flyga av :rofl:

Med min förra häst Lucky Luke hoppade jag 1.70. Med den jag har nu, Holly, har jag bara varit uppe i 1.40 ungefär.

*knapplån*

Jag har hoppat 110 med sadel och typ 75 utan:p

110 var med stor häst och 75 barbacka en c-ponny.

/nypon, som är halvt hoppräddefter en rejäl avramling och är sjukt stolt:D

Jag har hoppat 1.10m med min islänning. Barbacka tror jag att jag hoppat max 80. :)

jag har hoppat 1.30 med min d-ponny de va me träns och allt. sen barbacka har jag nog hoppat 80-90. och min förra ponny han hoppade 1.35 han var 1.27 de va inte jag som hoppade(: vågade inte va inte så gammal.

glömde skriva att de är kanske coolt o hoppa högt men de måste slita på benen på dom som inte e så stora o hoppar högt:S vet itne skulle gärna vilja veta om någon vet(:

på min B- ponny har jag hoppat ca 95 cm med sadel och kanske 70 barbacka. och med min foder ponny (D) har jag hoppat ca 125 cm:)
henne har jag typ hoppat 80 barbacka:)

Hej!!

Jag har på min D-ponny hoppat 120cm och ca 80 barbacka..

Inte mycket att skryta med men jag förstår inte hur ni håller er kvar barbacka när ni hoppar 1m+ !!!:eek:

Min ponny var jätteduktig när jag köpte henne men då hade hon aldrig hoppat (hon var 5) och när vi hade hoppat 1 år(ca) så började hon stanna jätteofta..:mad: Så nu förtiden koncentrerar jag mig på att komma över "läskigare hinder" än höga..;)

Gu va kul det skulle vara att ha en häst/ponny som man kunde hoppa 140-150 eller kanske tillochmed 160 på!!:d :p
Lyllo alla er som har det..:)

kl

med min häst har jag hoppat 1.50....från trav!:p hihi... och i galopp oxå...men det är ju inte ofta man tränar på dom höjderna..
har hoppat så högt och högre med andra hästa oxå.

barbacka-och utan träns- har jag hoppat 1.10. mina elever hetsade mig i somras när jag hade ridläger;) ..har aldrig haft så ont mellan benen:o :rofl: (min häst har hög manke:crazy: )

jag har hoppat 1 meter med min travare.. det högsta jag hoppat hittills...:crazy:
på D-ponny har jag hoppat 80.. Barbacka har jag nog bara hoppat 70...:D

Knapplån

Det räcker med en aktiv höjdhoppningstråd så jag låser denna

MVH
Tulip, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024