HÖjdhoppning :d

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: HÖjdhoppning :d

gamila skrev:
Hur gör man för att svara på ett tidigare inlägg och få med den där gula rutan med texten som man vill kommentera??
Mina inlägg e nog lite svåra att koppla till rätt tråd ibland:crazy:

om hur vida hur högt du har hoppat så tror jag dej!!! mammas d-ponny(144) hoppade typ 170...så det är klart!!:)

ca 65 cm med min. Samma höjd fullt utrustad, barbacka med träns samt med bara grimma och grimskaft :p
20-årig islandshäst är det :)

Ser nu att alla skrivit vad de hoppat med ridskolehästar, fd egna och så också...
A-ponny: Aldrig hoppat
B-ponny: Ca 50 cm
C-ponny: 60-70 cm (65 barbacka med min)
D-ponny: 80-85 cm (60-70 barbacka med ridskoleponny)
Häst: ca 80 cm

Senast ändrad av en moderator:

150 med sadel
och 110 barbacka
båda på min förra D-ponny

På storhäst har jag hoppat 120 ca, aldrig barbacka.

B-ponny ca. 1m

C-opnny 110 cm och 90 barbacka.

Vill bara tillägga att jag och min kompis red barbacka på min häst idag, liksom hon satt bakom mej ( han är robust så han orkar båda utan problem ) . Vi hoppade faktiskt 40 cm . två stycken barbacka de e vi stolta över ;)

Jag har inte hoppat såååå högt.:P
men jag är stolt över min 1,10 bana=) 1,15 kanske enstaka hinder.. med en jätteliten D som ska slutmätas snart. Eventuellt att han blir C. =)

Barbacka har jag kanske hoppat 80.. Med samma ponny...=)

jag har en liten storhäst hon är ca 149-150cm

med sadel har jag hoppat ca 1m
barbacka har jag hoppat ca 85cm ( i trav )

jag är lite feg :D

jag har hoppat barbacka med grimma ca 40cm ( med drag hjälp)

Senast ändrad:

Ett räcke på 140 med min C ponny(visste inte att det var så högt förns efteråt)
Barbacka ca 1 m kanske??
Jag har inte lagt på några centimetrar....

Ja, de högsta jag har hoppat är 95cm på en (då) 5årig maxad d-ponny. Å Barbacka, ja, då é de troligen 70-75cm skulle jag gissa. Men sen tycker jag oxå att höjden é helt oviktig!! Om man hoppar ska man gö de för att de é skoj, inte för att man vill hoppa högst å bli bäst typ.

har hoppat trippelbarr på 155 med min stor häst, första gången jag red honom...lite läskigt :banana:

har hoppat 130 men min d-ponny och 120 utan att hålla i tyglarna på samma ponny, de hoppar så himla fint när man gör det.

:bump: :bump: :bump:

Jag har hoppat typ 60 cm barbacka, på en 20-årig häst och 95 cm-1m på en c-ponny (ridskoleponny) :)

Jösses, i det här sällskapet är jag nog lite "nybörjare" vad gäller höjdhoppning.:D

Har hoppat ca 130 på häst (typ runt 150 hög), barbacka har jag kravlat mig över metern på en D-ponny. Länge sen man kunde rida såna småhästar...;) Är dryga 180 cm över havet själv, så nu är det bjässar som gäller.:rofl:

Barbacka

A: 75cm
B: 115cm(Den är 120cm i manke)
C:130cm
D:80cm(Jag har knappt ridit D-ponny o större! =) )
SH: 50cm(Jag har knappt ridit D-ponny o större! =) )

Med sadel

A: 95cm
B: 125 cm med min b-ponny som var 120 i manke!
C: 140cm
D:125cm (Jag har knappt ridit D-ponny o större! =) )
SH: 80cm(Jag har knappt ridit D-ponny o större! =) )

Är mest stolt över min lilla duktiga B-ponny. Hon är så fiin!

ja, när jag hade haft min c-ponny i ca 2-3 månader hoppade jag 1,10-1,15 (vet inte riktigt själv) o jag hade bara hoppat ca 90cm med min förra så då var jag rätt stolt. :D tyckte att det var superlågt då hihi

de kan ha varit för att han va B-ponny!

*KL*

b-ponny: 120 cm på min gamla b-ponny (127 cm i manken) ca 8 år sen.
d-ponny: 120 cm på min gamla d-ponny (147 cm i manken)
travhäst :p : för ca 8 år sen hoppade jag 115 cm på mammas gamla klippa, men läskigt var det (jag va ca 10-11 år)
storhäst: 110 cm (en häst jag red lite när d-ponnyn var sjuk) Det var det högsta han hade hoppat påstod ägaren Halvblod/Nordsvensk
Min egna storhäst: 80 cm på mitt halvblodsto f. 2003

Barbacka har jag säkert hoppat med mina ponnysar men höjden har jag aldrig kommit ihåg.
Är ingen höjdhopperska direkt mest på mina yngre år.

//Sofia

Med utrustming: jag har hoppat 120 med min D-ponny, 1m med min stor häst.
Barbacka 80-90 med min D-ponny.
Barbacka utan någonting: 50-60 med min D-ponny.

har hoppat 105 cm med en lite b-ponny och barbacka med min d-ponny har jag hoppat 80 cm :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024