HÖjdhoppning :d

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: HÖjdhoppning :d

Barbacka: haha typ 80 cm
utan tyglar: 90 cm (under hoppträning. tränaren longerade ponnyn på volt och man skulle ha händerna på hjälmen. självklart tog ponnyn tillfället till akt och gjorde världens bockserie efter hindret :D)
med sadel: jag har hoppat 1.40m som högst hittills, har aldrig provat köra höjdhopp än och kollat hur långt vi kommer.

Knapp

Jag har hoppat 1,15 med både d-ponny och stor häst. Kan hända att det var 1,20 med storhästen, kommer inte riktigt ihåg vad tränaren mätte det till. Hästen hade nog kunnat hoppa 50cm till, hon var en häst som KUNDE hoppa.

Med min d-ponny har jag hoppat banor och enkelhinder på 1.20, det skulle jag dock inte våga idag. :o
Barbacka har jag hoppat 1 m.

Har en D-ponny som blir 6år nu 2007 :D
Enkelhinder - 120cm , det var ett vanligt räcke
Bana - 105-110cm
Barbacka - Hmm, kanske 60-70cm , har hoppat barbacka med
henne 1 gång

Jag har hoppat 1 m med stor häst (privat häst) och 90 på en D ponny(Ridskole ponny).

Jag har hoppat 1,30 med sadel på min ponny.
Sedan kanske jag har hoppat ca 1 m utan.

1.80 räcke, sen tyckte jag (inte hästen) att det blev för högt:crazy:

Jag har hoppat 120 med sadel på D-ponny. Jag har nog bara hoppat barbacka en gång, på en b-ponny ca 50 cm men sista gången rev jag med foten :angel:.

Jag har hoppad 125, på ridskolehäst.. sen vågade jag inge högre :angel: :o

Ingen aning om hur högt jag hoppat barbacka, inte så högt iaf :P Men med sadel har jag hoppat 125cm på min 18åriga D-ponny , rätt stolt över det :)

*KL*
Men min nuvarande häst har jag hoppat 140 med sadel och kanske 60cm utan.... Hon märker direkt när man är utan sadel och utnyttjar detta fullstädigt :D Testade barbackar en gång, men det kommer nog aldrig mer bli något med det :o

Med min förra ponny, 132cm, hoppade jag 115-120 med sadel och säkert 100 barbackar. Hon var lite snällare :D

Jag har hoppat typ 85 cm kanske som högst (Hoppade me b-ponny har nu en d-ponny som inte vill hoppa högre)Barbacka:75 cm:angel:

Det högsta jag har hoppat är 1.55 på en D-ponny jag provade på Irland. På min b-ponny (förra) har jag hoppat 1.20 banor!

barbacka har jag hoppat 1 m på min tredje b-ponny=)

Jag å min travare: 125 cm
Min kompis hoppa deras rekord barbacka på hennes D-ponny: 145

:banana: :banana: :banana:

Det högsta jag har hoppat är 1.55 på en D-ponny jag provade på Irland. På min b-ponny (förra) har jag hoppat 1.20 banor!

barbacka har jag hoppat 1 m på min tredje b-ponny=)

biler/film ? isf vill jag gärna se om jag ska tro på det ;) :p

vf skulle jag ljuga? + att jag vet inte hur man lägger in bilder

Med D-ponnyn var det 150cm, kan säga med hennes teknik var det bra, Hon hade större hjärta än teknik !

Och med min unghäst är det 160 :) Kändes inte alls högt, man han är ganska stor oxå, 174 !

Jag har hoppat 1 meter med min D-ponny som jag har haft i tre månader.. Innan jag fick han hade han hoppat 60 cm. Tycker iaf jag är bra gjort av min prins som bara är fem år :D :love:

ok kan ju börja barbacka:

a ponny: 40cm
b-ponny 60 cm
c:ponny har inte hoppat barbacka;P
d-ponny. 1.10. stolt men hade fruktansvärt onte i baken sen. Hon avr kantig.
Stor häst: aldrig hoppat barbacka.

med utrustning:
a-ponny: 75
b-ponny: 110cm
c-ponny: 90cm. första gången jag red fjordingen.
d-ponny. 135-140. se (142cm)
stor häst: hoppat 1 gång. ca 80 första gången jag satt på ett stort galet halvblod:P (med för långa läder.) jag var mkt rädd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024