HÖjdhoppning :d

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

ZPADERDAM

nu gämför vi höjder. hur högt har du hoppat på din häst/ponny? inte banor och tävlingmässigt som det finns en tråd om redan, utan ensataka hinder. vill även höra barbacka höjder :D

nämn även om det är storhäst eller kategori på ponny.

jag har hoppat ca 150 med sadel.
135 barbacka, vilket jag är dunderstolt över :angel:

båda på min förra ponny kat.D

Sv: HÖjdhoppning :d

Jag har hoppat ridskolans c ponny 1.10 utan sadel ( han kan stanna på bommar i vanliga fall ), och det kan jag inte smyga med att jag är stolt över :D
Med sadel har jag hoppat 1.10 med honom, men då han är ridskole ponny så får vi sällan hoppa, men jag är säker på att han har kapacitet för mer .

Jag har nyss köpt häst, när jag provred den hoppade jag 1.10 . men det blir nog högre höjder ::smirk:

Jag hoppade 1,35 på ridskolans D-ponny som jag tränade och tävlade på. Det var under en höjdhoppning på en sommaravslutning, med musik och utstyrsel för att lika Kiss. :crazy: Då vann vi. :bump:

En annan sommaravslutning hade han fått skav av sadelgjorden och jag var med på höjdhoppningen barbacka som indian. Då knäppte vi 1,20 och vann (fast de andra hade sadel). :angel:

Obesegrade i höjdhoppningar under hela vår karriär. :banana:

med nuvarande häst har jag hoppat 130 cm
Med stooora unghästen 1,55 cm kändes inte högt alls..
Med B-ponnyn 1,25

På ena min storhäst 1,70 på höjdhoppning ( ryttaren var lite bakis :angel: )

1,40 på min första häst jag hade (han var 151cm)

ZPADERDAM skrev:
nu gämför vi höjder. hur högt har du hoppat på din häst/ponny? inte banor och tävlingmässigt som det finns en tråd om redan, utan ensataka hinder. vill även höra barbacka höjder :D

nämn även om det är storhäst eller kategori på ponny.

jag har hoppat ca 150 med sadel.
135 barbacka, vilket jag är dunderstolt över :angel:

båda på min förra ponny kat.D

Måste säja att d låter som om ni tävlar om vem som har hoppat högst o d kännns ju inte så vidare trevligt tycker inte jag;) . Själv har jag hoppat 1 m och sökert inte mer än 60-70 barbacka .

foxtrot skrev:
Måste säja att d låter som om ni tävlar om vem som har hoppat högst o d kännns ju inte så vidare trevligt tycker inte jag;) . Själv har jag hoppat 1 m och sökert inte mer än 60-70 barbacka .

Oh , ja glömde säja att d va på en D ponny:P .

då måste jag lägga till et ord här i efterhand efter att ha sett vad föregående talare har sagt. detta är INGEN tävling utan bara en liten skrytsida för att bevisa hur otroligt modig man själv tycker att man är.. :)

jag har hoppat 1,50 med min d-ponny på 143.5! :) det gör jag aldrig aldrig aldrig om!

ja, när jag hade haft min c-ponny i ca 2-3 månader hoppade jag 1,10-1,15 (vet inte riktigt själv) o jag hade bara hoppat ca 90cm med min förra så då var jag rätt stolt. :D tyckte att det var superlågt då hihi

Sv: Höjdhoppning :d

:eek: Barbacka:

A-ponny: 30cm kanske, grenar i skogen
B-ponny: nofhing
C- ponny: 75
D-ponny: 60
Häst: 50 utan träns också.

Men full utrusting:
A-ponny: 30 samma grenar
B- ponny: 50
C- Ponny 105 m ridskole ponny
D- ponny: 95 ponnyn jag hyr men aldrig höjdtränat nått med den än.
Storhäst: 115 ridskolehäst

Har inget skryta med, har aldirg varit så att vi fått pröva på höga höjder för min ridläarare hon tycker det är bätre med svårare övningar... Å så vågar jag inte testa utan ridläarare

Har knappt hoppat barbacka, så jag har ingen aning om hur högt jag har hoppat, 50 cm kanske?

a: 50 cm
b.110 cm
c. 110 cm
d. 115 cm
stooor häst: 125 cm

:banana:

1,10 är det högsta som jag hoppat med en häst...klubbhäst!
Min D-ponny har jag bara hoppat 1 meter med för hon kan få för sig lite saker :D :angel:

A-ponny : 75 cm.
B-ponny : 120 cm.
c-ponny : 120 cm.
D-ponny : 120 cm.

stor häst: återstår att se, när hästens ålder är lagom. :D

Hästen: 130:smirk:

Barbacka:

110.:d

Utan träns& sadel:

80 cm.:angel:
Jag hade grimma & grimskaft.

:D

På ridskola hoppade jag som högst 1.10 med en ponny som heter Montana, han hade precis kommit och var inte direkt stabil kan man ju säga, efter att ha stannat 3 ggr, kom han över. skulle hoppa en gång direkt efter det då och då hoppade han från stillastående så jag flög av och va nära at slå huvudet i väggen.

på storhäst har jag hoppat högst 1.20, det var med en av hästarna som stog hos oss när vi flyttade dit med isisarna (finns bara en "annorlunda" ras kvar, ett fullblod)

med Lokkur (hästen jag rider till och från nu samt red hela vintern) hoppade jag 90med, blir nog högre snart, det var 4e gången han hoppades uppsuttet.
med min egen hoppade jag som högst 65, blir lägre nu då vi slog omkull o jag bröt nyckelbenet :(

barbacka har jag som högst hoppat 70 cm med en ridskoleponny som heter marodör.

utan utrustning alls hoppade jag en kompis isis ca 55cm

Jag har hoppat ca 115 med min d-ponny ( har aldrig testat nå högre) och ungefär lika högt barbacka.:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka