Sv: Höjder!

Tack för den här tråden, ni hjälpte mig precis kolla upp hur högt min stackars häst är tränad i hoppning :D:D Danke danke..

Om jag hoppat 70 med ett russ, ska jag säga att jag hoppat LB elr LC då? ;)

Hej!
:confused: Påverkar inte banans tekniska svårighetsgrad de olika klasserna?

Vilka höjder gäller för lätt E då??

"Lätt E" finns det som sagt ingen riktig klass som heter, men vi ordnade en på vår ridskola för "småryttarna" :) De flesta tävlade shettis och det var då 40 cm högt, alltså 10 cm mindre är lätt d ..

Någon mer är jag som älskaar att hoppa shettisar? :rofl:

Vad är längdavstånden? från ett hunder till ett annat? det skall vara olika på ponny & häst & trav & galopp har jag hört tacksam för svar /sara

det beror ju helt på var hindrena står och hur stor yta banbyggaren har att röra sig på när h*n ritar banan.

okej tack, men om vi tar en två kombination (vet nt hur de stavas) i galopp för ponny? (två rätuppstående)

hmm.....jag är kass på ponnyavstånd. men sen har det med att göra vad det är för klass åxå, i lättare klasser har man avstånd som stämmer bra om man kommer i jämn normal galopp - i svårare klasser kan det vara kortare/längre i kombinationen för att ryttaren ska vara tvungen att lägga hästen i lagom galopp för avståndet.

Denna tråden är super bra för mig som precis ska börja tävla lokalt :D

Nu vet jag iaf att jag ska anmäla mig till LA (D-ponny), o det är ju rätt bra att veta :p

nu vet jag vad det är för höjder!!tacktack:bow: men om man har en mini shettis(dem är ju mycket mindre) villken höjd är det då??:D

bra att veta , nu vet man vart man kan kolla;) jag och min kompis satt typ och diskuterade det med höjder i går:angel: haha vi kom fram till lite olika men men ,, nu vet man :D

Sv: Re: Höjder!

ska d inte va såhär??
Lätt D
A: 40-50
B: 50-60
C: 60-70
D: 70-80

Lätt C
A: 50-60
B: 60-70
C: 70-80
D: 80-90

Lätt B
A: 60-70
B: 70-80
C: 80-90
D: 90-100

Lätt A
A: 70-80
B: 80-90
C: 90-100
D: 100-110

Medelsvår B
B: 90-100
C: 100-110
D: 110-120

Medelsvår A
C: 110-120
D: 120-130

Svår
D: 125-130

TACKTACK :p

Liknande trådar

• Låst
Ridning Jag vill bara börja med att säga att om inlägget ligger fel, får Admin gärna flytta på tråden. Jag hittade inte vart den skulle vara...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama