Sv: Höjder!

Det här me höjder är inte så komplicerat som det låter ;) Visst går SM för D-ponny på 1.30 ?

en suuperbra tråd! Visste jag inte innan men nu vet jag;)

Knapplån

Om jag ska på en clear round tävling med en häst måste hindrena då vara minst 90cm eller det kan vara lägre?

Tiggertjejen skrev:
Knapplån

Om jag ska på en clear round tävling med en häst måste hindrena då vara minst 90cm eller det kan vara lägre?

Är det en "riktig" tävling dvs lägst lokal nivå så är hinderna max 90 cm höga, vissa är lägre. Nu har jag inte TR framför mig men det är ett visst antal hinder som ska ligga på maxhöjd och maxlängd tror det är 4-5 hinder, övriga får som sagt vara lägre men aldrig högre :)

Är det en sk "träningstävling" eller Pay and Ride du ska på så brukar banorna vara ännu lite snällare.

tack så mycket, då vet man det!! ska börja tävla min d - ponny som är i det minst laget ( räknas som d men jag tycker det e en maxad c men jag vet inte ), hon går ialla fall 110 på banan hemma så jag börjar väl tävla L:A med henne i sommar då. en fråga bara, om hon är en d - ponny för det sa förra ägarna men jag tycker det ser ut som en maxad c, kan hon ändå gå som c på en lokal tävling??? hon har större chans att vinna som maxad c en som liten d

Typen skrev:
Det här me höjder är inte så komplicerat som det låter ;) Visst går SM för D-ponny på 1.30 ?
jag tävlas sm med d - ponny på 1.30 och jag antar det e samma :) :rofl:

Tack för hjälpen.

Tycker man hör folk som tävlat sina första tävlingar på stor häst 40-50 cm

momeli86 skrev:
Vilka höjder gäller för lätt E då??

Lätt E finns det ingen klass som heter från lokaltävling och uppåt.
på klubbtävlingar kan klubben själv "skapa" andra klasser och betämmer då själv höjden i dem

Här nere på gotland så går sista omgången i div. II i LB o div. I i LA, men vi har inte div. III som jag sett att vissa har??!

Liam_forever skrev:
tack så mycket, då vet man det!! ska börja tävla min d - ponny som är i det minst laget ( räknas som d men jag tycker det e en maxad c men jag vet inte ), hon går ialla fall 110 på banan hemma så jag börjar väl tävla L:A med henne i sommar då. en fråga bara, om hon är en d - ponny för det sa förra ägarna men jag tycker det ser ut som en maxad c, kan hon ändå gå som c på en lokal tävling??? hon har större chans att vinna som maxad c en som liten d

Du tävlar efter vad det står på mätintyget för din häst.
Står det i mätintyget att din häst är en d-ponny kan du bara tävla den som d-ponny, oavsett om det är lokal eller regional eller nationell tävling.
Har du inte tävlat din ponny tidigare skulle jag inte rekommendera att du börjar med att tävla L:A bara för att hon hoppar 1.10 hemma.
Det är stor skillnad på att rida hemma och på tävling, och det kan aldrig skada att göra en mjukstart. Skulle det gå bra så är det ju bara att gå upp i klasserna!!

om det står så här i proppen: Div 3 omg 2, grupp 1, för häst

vilken höjd är grunden och vilken höjd är omhoppningen på då???

tacksam för snabbt svar:bow: :bow:

om det står så här i proppen: Div 3 omg 2, grupp 1, för häst

vilken höjd är grunden och vilken höjd är omhoppningen på då???

tacksam för snabbt svar:bow: :bow:

Det får du kolla med dittt distrikt förbund då div 3 är olika från disktrikt till disktikt!

Div 1 för ponny går i LB och finalen i LA. För häst går Div 1 i 120 och finalen i typ 125-130. Div 2, Ponny: Lc och finalen i LB. Häst: 110 och finalen 115-120. Ha de gött :D

Liknande trådar

• Låst
Ridning Jag vill bara börja med att säga att om inlägget ligger fel, får Admin gärna flytta på tråden. Jag hittade inte vart den skulle vara...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama