Höjder i terrängen

S

silver_pilen

Har kikat runt lite här på forumet och om jag har förstått rätt så går alltså debutant för d-ponny i 70 cm i terrängen, 80 på banan och ca LC dressyr. Lätt klass skulle vara 90 cm i terrängen, 1 m på banan och LB dressyr. Stämmer detta?
Dessutom undrar jag lite kvalificering för lätt klass, är det att man måste göra två debutant med felfritt i terrängen eller räcker det med en felfri debutant? (d-ponny)
Helt underbart om någon vill hjälpa mej lite med detta!! :bow:
Ska tävla FT med ponnyn för första gången nångång i vår :love:

Jag ska erkänna att jag inte är så haj på ponny men på ridhäst så är deb (90cm) 95 cm i banhoppningen och 90 i terrängen. Borde det alltså inte vara 85/80 för ponny då :confused: Eftersom D-ponny kan gå i ridhästarnas klass i deb och lätt för att det motsvarar deras lätt och MsvB :confused: Nu svamlar jag kanske mest men jag tycker att det "borde" vara så...

Jag TROR att både terrängen & hoppningen ligger på 90-100 cm. Dressyren är mer LC än LB, volt - snett igenom typ..inga skolor utan bara enkla vägar. :smirk:

Debutant för ridhästar heter numera 90cm och banhoppningen är 95cm och terrängen är 90cm. Dressyren är ungefär LC.

Nu förstod jag inte riktigt :confused: Lätt klass för ridhäst heter numera 100cm ( 1.00m) Banhoppningen är 105cm och terrängen 1m. Dressyr ungefär LB men fortfarande inga skolor.

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 305
Senast: hamilton1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 090
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 991
Senast: Fiorano
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar