Höjder/frågor...

Y

Yoghurt

vad e de för höjder för D-ponny?? ja vet att det är ca 70 i debutant men sen då?? :confused:
Får man ha bringa på dressyren? min kompis sa de men e de sant?
Vad har man för kläder i terrängen?
måste man ha en sån där klocka som man tar tid med i debutant?
Några tips om man ska tävla i fältävlan?? :smirk:

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Höjder/frågor...

vad e de för höjder för D-ponny?? ja vet att det är ca 70 i debutant men sen då?? :confused: lätt klass D-ponny är som deb häst, alltså 90. sen har jag inte så mkt koll, men msv A som gick i örebro hade många hinder gemensamt med 100 häst...
Får man ha bringa på dressyren? min kompis sa de men e de sant? bringa :confused: men om du menar brösta :idea: så får man ha det
Vad har man för kläder i terrängen? ridbyxor, stövlar (chaps tillåtet upp till regional), tröja/t-shirt/jacka beroende på väder, säkerhetsväst, handskar
måste man ha en sån där klocka som man tar tid med i debutant? nej, det behöver man inte. jag tycker det är bättre att rida utan i början för att få in känslan för hur fort man ska rida
Några tips om man ska tävla i fältävlan?? ta reda på vilka banor allt går på, när banvisning osv är. och glöm inte att ha kul!

Sv: Höjder/frågor...

tant agda skrev:
Får man ha bringa på dressyren? min kompis sa de men e de sant? bringa :confused: men om du menar brösta :idea: så får man ha det
Wooops.... :angel: :o Ja menade brösta, hihihihi... *virrig*

Tack för svaren!!! :bump:

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: Ullmerkott
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 343
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 796
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 266
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025